Halløj,
Jeg tænkte på at forsøge at montere fodplade på 2 skorstene herhjemme og undrer mig over, om der er nogen, der har nogle tips, der kan forenkle arbejdet? Jeg er ekspert i at måle og save/klippe forkert et par gange, før det bliver godt... ;D
Det er 2 teglskorstene, der kommer op midt i mønningen, så jeg har 4 fodplader, der skal monteres i alt. Overvejer mest, om der er nogen, der har tips angående klipning/bøjning ved mønningen, hvor de to plader mødes, så at sige. Måske også om, hvordan jeg kan få dem på plads lidt provisorisk, mens jeg derefter skruer, klipper, bøjer og fuger...
Vedhæfter en skitse.
Ja, jeg har sele på.
Tak på forhånd!
Jeg tænkte på at forsøge at montere fodplade på 2 skorstene herhjemme og undrer mig over, om der er nogen, der har nogle tips, der kan forenkle arbejdet? Jeg er ekspert i at måle og save/klippe forkert et par gange, før det bliver godt... ;D
Det er 2 teglskorstene, der kommer op midt i mønningen, så jeg har 4 fodplader, der skal monteres i alt. Overvejer mest, om der er nogen, der har tips angående klipning/bøjning ved mønningen, hvor de to plader mødes, så at sige. Måske også om, hvordan jeg kan få dem på plads lidt provisorisk, mens jeg derefter skruer, klipper, bøjer og fuger...
Vedhæfter en skitse.
Ja, jeg har sele på.
Tak på forhånd!
Hvordan gik det for dig med pladerne?
Stødte du på nogle problemer undervejs, og hvad brugte du for ting som fugemasse osv?
Billeder?
Skal også gøre dette snart. Vi har skiftet tag, men mangler fodplader rundt om skorstenen.
Stødte du på nogle problemer undervejs, og hvad brugte du for ting som fugemasse osv?
Billeder?
Skal også gøre dette snart. Vi har skiftet tag, men mangler fodplader rundt om skorstenen.
Nu har jeg haft blikkenslager hos mig, og jeg er så vildt tilfreds. Det blev så smukt og veludført. Jeg kunne aldrig have fået de fine detaljer, som jeg desuden gætter på handler om at transportere vand og forhindre, at pladerne bøjer op. Lægger lidt billeder op, så du og andre kan få inspiration.Ö Österby sagde:
Opdaterer med prisen, når fakturaen er kommet.

1939 sagde:
Nu har jag haft blikkenslager hos mig og jeg er så grumt tilfreds. Det blev så smukt og veludført. Jeg kunne aldrig have fået til de fine detaljer, som jeg desuden gætter handler om at transportere vand og forhindre, at pladerne bøjes op. Lægger op lidt billeder, så du og andre kan få inspiration.
Opdaterer med omkostningen, når fakturaen er kommet. [billede] [billede] [billede] [billede] [billede]
[billede]
[billede] [billede]
Ser fint ud!
Hvad blev omkostningen?
Har et tilbud fra en blikkenslager på lignende job. Synes dog det er dyrt.
Hej! Det blev rundt 7500 kr efter ROT. De regnede 4 timer på værkstedet og 4 timer hos mig, så ROT-fradraget blev kun for halvdelen af tiden. Det var dyrt, men skorstensfejeren syntes det var kanon med lugen og så i hvert fald.C Canina sagde:
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 indlæg
Rigtig fint men jeg kan ikke lade være med at citere en eller anden bygningsbevarer i en eller anden avis. Han forstår ikke, hvorfor dagens blikkenslagere insisterer på at lave overdelen, så det ser ud som halve tommefade ligger der. Man kan lave den del meget mere elegant uden at det forringer noget, og der er nok noget om det.
Fodplader er vigtige, men der er delte meninger om huven. For mig handlede det om kajereder i kanalerne. Har renset selv og kan bare sige, at det er helvede, hvis man støder på disse fugle, der bygger reder i skorstene stadigt længere mod nord (ifølge min skorstensfejer).
I relation til min skorsten ovenfor byggede jeg en simplere fuglesikring i sommerhuset af lidt skrot, der var tilgængeligt.
I relation til min skorsten ovenfor byggede jeg en simplere fuglesikring i sommerhuset af lidt skrot, der var tilgængeligt.
Klik her for at svare