Jeg har en gammel dørliste som skal dækkes med foder, desværre er den ikke så lige.
Hvordan kan jeg "bygge ud" fodret, som jeg skal sætte op?
Jeg overvejer en masonitplade eller noget lignende, som man lægger under der, hvor fodret ikke når ud til det andet foder.
Tak på forhånd!
Sådan ser det ud uden foder:

Øverst ligger de kant i kant:

Mens længere nede er det ikke lige så godt:

Hvordan kan jeg "bygge ud" fodret, som jeg skal sætte op?
Jeg overvejer en masonitplade eller noget lignende, som man lægger under der, hvor fodret ikke når ud til det andet foder.
Tak på forhånd!
Sådan ser det ud uden foder:
Øverst ligger de kant i kant:
Mens længere nede er det ikke lige så godt:
En masonit er 3,2 mm, men det mest almindelige i dag er nok tynde HDF/MDF-plader, jeg tror de er 3 mm. Fungerer i den ene ende, men bedst ville nok være at finde et ca. 1 mm materiale, som du kan bygge f.eks. 3 fastgørelsespunkter med. Har dog ingen tips... Træ, plast, elastomer/gummi... burde fungere, hvis man bare finder materiale, der nemt kan saves eller klippes til.
Nå, var det foret som sidder på plads som ikke er lige som er problemet.
Og jeg antager at fjerne og sætte foret tilbage lige ikke er en mulighed, ser dog ud som en ordentlig revne i gerningen der?
Masonit er let at kløve med kniven til passende tykkelser. Bare at palle op under. Og sætte det sidste for skråt, så det ser lige ud...
Og jeg antager at fjerne og sætte foret tilbage lige ikke er en mulighed, ser dog ud som en ordentlig revne i gerningen der?
Masonit er let at kløve med kniven til passende tykkelser. Bare at palle op under. Og sætte det sidste for skråt, så det ser lige ud...
lynet, jeg tror, at du tror det, jeg troede, indtil jeg stoppede med at tro det og skrev mit andet indlæg om, hvad jeg nu tror...
At det er foderet, du ser på det første billede, der sidder skævt, ikke at det er skævt mod "væggen uden foder".
At kløve sådan en bred historie gør man ikke så enkelt, ikke på den led, jeg tror du mener...
At det er foderet, du ser på det første billede, der sidder skævt, ikke at det er skævt mod "væggen uden foder".
At kløve sådan en bred historie gør man ikke så enkelt, ikke på den led, jeg tror du mener...
Klik her for at svare