Er ved at købe en grund, og der står et gammelt missionshus på en fjollet placering. Jeg har tænkt at bruge strukturen på en ny plade, som jeg skal støbe til foråret. Vil jeg kunne få bygningen som nyproduktion og dermed slippe for ejendomsskatten de næste 5 år? Når jeg søger byggetilladelse, er det for ny produktion. Kan skattevæsenet så gøre indsigelse, når jeg bruger den gamle struktur? Byggetilladelse søges også til ny aktivitet, fra kirke til permanent bolig. Har nogen erfaring med lignende tilfælde? Taknemmelig / Mathias G

• Synes
Alexandra59
  • Laddar…
Hvis du søger byggetilladelse til nyproduktion, er det vel disse oplysninger, som bygningskontoret igen sender videre til skattemyndighederne. Hvordan skulle skattemyndighederne få at vide, at du genbruger den gamle struktur? ;)

Hvad jeg reagerede mod, er når huset har brændt ned. At bygge op igen betragtes som nybyggeri, med tilhørende papireks. Kan måske være lønsomt da, at "tænde ild" hvert tiende år, for på den måde, at sænke ejendomsskatten ;)

saturnus2 sagde:
Kan kanske være lønnende da, at "tutta på" hver tiende år, for på den måde at sænke ejendomsskatten ;)
;D Måske nemmere at begrænse loftshøjden til 189 cm i alle rum, burde man ikke slippe for ejendomsskatten på den måde også?

Tak for alle de kreative forslag
;)
Er Byggaren sikker på sin sag angående nyproduktion, hvis der allerede findes huse på grunden.
/ Mathias

Mener Byggaren at hvis jeg river det gamle hus ned og bygger nyt på grunden, er det ikke nyproduktion?

/Mathias G

Byggaren sagde:
För at få skatterabat (5 år ingen ejendomsskat + 5 år med halv ejendomsskat) for nybyggeri må der ikke allerede findes et hus på grunden.
Ja, hvis man først river det gamle? Så er der jo ikke noget hus på grunden. :-/

Byggaren!
Når vi nu har hinanden på tråden, og du bringer det op. Er det 2.40, der gælder, selvom jeg indretter en overetage?
/ Mathias G

Efter en dag med beregning, begynder jeg at overveje at rive missionshuset ned og køre det i en flishugger. Er der nogen, der vil sælge en flishugger?
Mvh Mathias G ;D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.