Hej!

Er ny her og har brug for nogle tips.

Jeg skal flytte en dør komplet med karm fra en væg til en anden. Jeg ved, hvordan jeg åbner væggen på det nye sted, men hvordan lukker jeg det hul, der bliver, hvor døren stod? Regner man op og lægger lige så tyk gips som resten af væggen er, så er der jo ikke plads til spartelmasse, og remse kan man jo ikke tape, da gipsen ikke er forsænket rundt om, så at sige, så hvordan gør man?

Der skal være malet væv på den ene side og almindelig tapet på den anden, når det er færdigt.

Jo da. Du remser som vanligt og så skal du trække spartlingen ud over et større område. Det gør malerne hele tiden, og det bliver godt.

Du kan spartle ud over et større område, f.eks,
Papirstrimmel i stedet for strimmel.

Fungerer under forudsætning af, at væggen er opsat med reglar og gips. Hvis det er en sten-/betonvæg, vil det sprække i samlingen, uanset hvad du gør.

Okay, det er godt. Tak for hjælpen!

Jeg gjorde som I beskrev, da jeg renoverede lejligheden, inden jeg flyttede ind. Da havde jeg en måned til at renovere hele lejligheden inden flytning. Da regulerede, gipsede og remsede jeg igen hullet. Det blev godt. Nu har jeg dog mere tid til det og tænkte spørge, om det var rigtigt at gøre sådan. Godt det var korrekt så :)

Tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.