L
Hej!

Har lige flyttet ind i mit første eget hus (wohoo!) og har mange idéer, men lidt mangel på viden inden for visse områder. I stuen vil jeg flytte en dør i en bærende indervæg (se billede). Området, hvor jeg vil placere døren, lyder hult, når jeg banker på det, så det burde være træregler + spånplade.

Min omtrentlige handlingsplan er:
- Få en elektriker til at komme og fjerne alle kabler til stikkontakter og lyskontakt
- Fjerne den gamle dørkarm og døren
- Få "nogen som kan" til at reglere størstedelen af døren og forlænge hullet, der er en smule. Hvem har jeg brug for her? Er det nok med en almindelig tømrer, eller har jeg brug for en, der har bedre styr på bærende konstruktioner? Sørg også for at synkronisere med elektrikeren, så der trækkes nye rør til el, da vi gerne vil have afbryder og stikkontakter ved siden af den nye dør.

Behøver jeg søge byggetilladelse eller lignende for dette, eftersom jeg piller ved en bærende konstruktion? Det føles som et mindre indgreb, da jeg kun flytter et hul og ikke laver et nyt, men hvad ved jeg...

Årsagen til dørflytningen er, at jeg vil have en sofa, hvor TV'et står, og have TV'et på den anden side af rummet, men det bliver en urimeligt lille sofa, hvis jeg ikke flytter døren...

Taknemmelig for hjælp :)

Edit: Billedet driller.

• Stue med tv og sidebord på højre væg. Stol og åbent dørhul til venstre er markeret med blå linjer.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.