Har planer om at flytte væggen mellem vores spisestue og tv-stuen, så vi kan få ind bænkskabe (60 dybe) og overskabe i spisestuen, lidt som en niche. Er dog usikker på, om væggen er bærende, og således behøver at blive afløst på en eller anden måde, eller ej. Er opmærksom på, at en konstruktør eller bygningsingeniør hurtigt kan afgøre, hvordan det forholder sig, men tænker alligevel at rådføre mig her. Måske kan nogen på forummet hjælpe mig?
Her er spisestuen, og væggen som jeg tænker "flytte" (egentlig rive ned og bygge en ny en knap meter til den ene side, men men...).
Går en lækker limtræsbjælke gennem hele huset, som jeg tænker og tror bærer op en hel masse, men det her med at tænke og tro rækker ikke i alle situationer. Har ledt på tegninger fra da huset blev bygget (1977-78), kan de være til hjælp for at afgøre bæring (siger man det?)
Den væg er ikke bærende. Det kan man tydeligt læse ud af tegningerne. Der behøves ingen konstruktør på stedet for at sige det. Væggene, der ligger i limtræsbalkens forlængelse ligesom selve balken, er derimod bærende.