Tjene
Har fået en nedrivningstilladelse/påbud på min komplementbygning. I dag er den 60m2, og den må kun være 50m2. Huset er en gammel Västkuststuga fra slutningen af 50'erne. Det, jeg har tænkt mig at gøre, er at flytte den ene gavlvæg ind 2m, hvilket skal blive 10m2. Min overvejelse er dog. Jeg har måske en overdreven tro på mig selv, men jeg tror, at med en del stædighed (har meget af den slags), så burde man på en eller anden f-g måde kunne flytte hele væggen i en eller måske to sektioner. Løsne alt, hvad der skal løsnes, forberede tilstødende vægge og så bare skubbe den derhen
Har fået en nedrivningstilladelse/påbud på min komplementbygning. I dag er den 60m2, og den må kun være 50m2. Huset er en gammel Västkuststuga fra slutningen af 50'erne. Det, jeg har tænkt mig at gøre, er at flytte den ene gavlvæg ind 2m, hvilket skal blive 10m2. Min overvejelse er dog. Jeg har måske en overdreven tro på mig selv, men jeg tror, at med en del stædighed (har meget af den slags), så burde man på en eller anden f-g måde kunne flytte hele væggen i en eller måske to sektioner. Løsne alt, hvad der skal løsnes, forberede tilstødende vægge og så bare skubbe den derhen
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det er vel en konventionelt bygget regelstamme med tagspær på c/c 1200 mm? Så ligger det nærmest for at fjerne to tagspærsektioner. Det er langsidesvæggene, der er bærende. Gavlväggens reglar kan du nemt flytte ind siden.
Ja præcis, heldigvis er der ingen el i væggene, og der er ikke byg noget mod den på indersiden som f.eks. køkken eller lignende.J justusandersson sagde:
Skal bare finde ud af, hvordan jeg skal støbe fundamentet. På et tidspunkt var jeg inde på at begynde at rive inde fra, gulv og sådan, for at komme til at støbe. Men det bedste er måske at rive det meste, støbe og så sætte gavlvæggen tilbage.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Klik her for at svare