Hej!
Skal sætte overluftsdon ovenover døren gennem en indervæg, som er bærende. Døren er 88 cm bred, og på hver side af døren er der træstolper fra gulv til loft/hanebånd. Derudover er der træstolper 45x70 cm 60 c/c med 10 mm spånplade.
Når jeg har savet en åbning i spånpladen for at kigge, kan jeg se, at der er en lodret, kort regel centreret over døren. Øverst går den til loft/hanebånd, men nedad har man gjort den til en del af kortlingen, som løber vandret over døren. Man har altså ikke lavet kortlingen til et selvstændigt stykke for derefter at klemme den lodrette korte regel mellem kortlingen og hanebåndet.
Spørgsmålet er - hvordan gør jeg bedst for at indsætte overluftsdonet? Kan jeg fjerne den lodrette korte regel? Skal jeg erstatte den, f.eks. med to nye, der sættes på hver sin side af overluftsdonet, mellem kortlingen og hanebåndet? Og påvirker det konstruktionen væsentligt, hvis jeg fjerner den centrerede lodrette korte regel, hvis denne er en del af kortlingen?
I værste fald kan jeg undlade at sætte overluftsdonet centreret over døren, men det vil se mærkeligt ud. Undskylder på forhånd, hvis jeg har kludret i terminologien!