2,070 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Flyt badeværelse til samling mellem krybekælder og støbt plade
Er i gang med at renovere et badeværelse og overvejer at flytte badeværelset, så det ender på to forskellige fundamenter, krybekælder og støbt plade. Hvordan løser jeg det, så tætning, flydespartel og klinker ikke revner? Kan man lægge en plade under flydespartlen?
Støbt pladen formoder jeg ligger 5-10 cm lavere end krybekælderen. Så den skal hæves. Her overvejede jeg celleplast under flydespartlen. Krybekælderen ønsker jeg at hæve mindst muligt, da jeg allerede i dag har lav loftshøjde (214 cm)
Gør som SBH skrev men først sænker du krybekælderen ved vådrummet så den ligger på samme niveau som pladen eller lavere.
Ingen ide at gamble, det handler om meget, både om penge og bevægelser i de forskellige fundamenter!
Ingen ide at gamble, det handler om meget, både om penge og bevægelser i de forskellige fundamenter!
I detalje, hvad indebærer det at støbe en dubbet kage? Armeret? Eller fastgjort med "noget" i den eksisterende grund? Hvad vurderer du er den mindst mulige højde på denne konstruktion?
Kan tilføje, at begge grunde er fra -91, så hvis det ikke allerede har sat sig,
Kan tilføje, at begge grunde er fra -91, så hvis det ikke allerede har sat sig,
Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
Jeg tror du må forudsætte, at du vil få små bevægelser mellem grundene. Det vil påvirke både gulv og vægge.Henrik Eriksson sagde:
Jeg ved ikke, hvad en dubbet kage er. Men jeg har hørt, at hvis man flydespartler ca. 25mm med armering (då ordentligt armeringsnet, med typ 5mm tråde). Så skal en sådan kage blive selvbærende, den kan man endda have på et svigtende bræddegulv. Hvis du får kraftige bevægelser, vil det sprække uanset, hvordan du gør. Hvis f.eks. krybekælderen synker 5mm. Så hjælper selvfølgelig intet. Bortset måske fra en rigtig selvbærende betonplade. Men så taler vi om 10 - 20 cm tykkelse, urealistisk.
Klik her for at svare