14,665 læst ·
20 svar
15k læst
20 svar
Flydespartel pris...
Jeg snakkede med min woody forhandler, og han kunne ikke gå lavere end 173 kr/25 kg sæk. Så jeg tog til hornbach med traileren og ville tage 42 20kgs sække, men hvis man tog en hel palle, så faldt prisen til 114 kr sækken, så det blev en hel palle med 48 sække i stedet. Skal man have det i garagen, så skal man enten have industrispartel eller klinker på flydespartlet, for det tåler jo ikke slitagen fra dækkene.merlrmindre sagde:

Imponeret over at du lægger klinker der. Men det bliver en rigtig flot garage! 
Er der gulvvarme også?
Undres om den snor-glatte epoxi lak fra Biltema kan række som overfladebehandling oven på "almindelig" flydespartel?
Er der gulvvarme også?
Undres om den snor-glatte epoxi lak fra Biltema kan række som overfladebehandling oven på "almindelig" flydespartel?
De billigste spartelmasser er ofte fiberarmerede og skal lægges i ret tykke lag; skal man bare pæne overfladen lidt, kan det betale sig at tjekke minimum spartelhøjde og forbrug i kg pr. mm/kvm.
Ardex k14 kan man spartle ned til 0, og det er 1,4-1,5 kg mm/kvm; en sådan sæk er sandsynligvis mere end dobbelt så dyr som lavprisvarehusenes billigste, men det kan nogle gange betale sig alligevel... Man må simpelthen regne og måle sit gulv. Spartelmasse, der kan spartles til 0-1 mm, flyder oftest utroligt godt i modsætning til fiberspartel.
Ardex k14 kan man spartle ned til 0, og det er 1,4-1,5 kg mm/kvm; en sådan sæk er sandsynligvis mere end dobbelt så dyr som lavprisvarehusenes billigste, men det kan nogle gange betale sig alligevel... Man må simpelthen regne og måle sit gulv. Spartelmasse, der kan spartles til 0-1 mm, flyder oftest utroligt godt i modsætning til fiberspartel.
Desværre ingen gulvvarme. Da vi flyttede til huset, var pladen allerede lavet, så jeg kunne ikke ændre den præcis. Jeg ville have et afløbsrende i garagen, så jeg skar gulvet op og lagde renden i, og derefter flød jeg fald mod den, og så ser klinker jo lidt luksuriøst ud, så det blev det 
Meget interessant! Fandt ingen oplysning om flydeevnen på Ardex K14, og den var absolut ikke gratis :eek: men den ser ud til at flyde utroligt godt. (Begynder at føle mig skyldig i tråd-tyveri... Undskyld!)
Klik her for at svare