Af en eller anden grund har vi kantelement rundt om vores betonplade ved indgangen, hvilket gør det sværere nu, når vi forsøger at gøre den pæn. Målet er noget i stil med den hvide plade på billedet. Det er muligt at flydespartle ovenpå betonen, men hvordan bør man gøre på kanten og ved isoleringen? Risikoen for at det revner er stor, antager jeg?

• Betonplade ved indgang med kantelement; blomsterkrukker og koste på pladen, grus foran. Cykel og lanterne ved siden af døren.
  • Betonplade ved husindgang med kantelement, omgivet af grus og grøn græsplæne. To hvide søjler og sort hoveddør ses i baggrunden.
  • Hvidmalet hus med stor entré, søjler, og en elegant betonplade omgivet af grønne planter og belysning om aftenen.
Jeg ville skære isoleringen, lægge i en armering og støbe det med lidt fin beton.

P
Man kan skave sig ned i flamingoen i kantlementet, så man beholder cementpladen hel på ydersiden, på den måde får man en lidt tykkere og mere holdbar kant rundt om.
Tjek bare, at spartelmassen eller støbningen, du har tænkt dig at lave, er udendørs og frostsikker😊

Tak! Kunne et alternativ være at bygge en form, der går 1-2 cm fra kanterne og stikker op 1-2 cm højere end pladen og ganske enkelt støbe både kanter og overside på en plade? Er der stor risiko for, at det revner, når det er så tyndt? Hvilken type beton ville man bruge? Helst ville jeg ikke gøre pladen mindre ved at fjerne kantelementerne.

P
Nja 1-2 cm er for tyndt, for skal du støbe uden for L-elementet, så skal dette armeres sammen med det, som du skal støbe ovenpå..
Og da kræves tykkere støbning..
Hvad har du imod at skære selve elementet væk?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.