951 læst ·
4 svar
951 læst
4 svar
Flydespartel indgangspladen med kantelementer
Af en eller anden grund har vi kantelement rundt om vores betonplade ved indgangen, hvilket gør det sværere nu, når vi forsøger at gøre den pæn. Målet er noget i stil med den hvide plade på billedet. Det er muligt at flydespartle ovenpå betonen, men hvordan bør man gøre på kanten og ved isoleringen? Risikoen for at det revner er stor, antager jeg?
Selvbygger
· Stockholm
· 10 281 indlæg
Jeg ville skære isoleringen, lægge i en armering og støbe det med lidt fin beton.
Man kan skave sig ned i flamingoen i kantlementet, så man beholder cementpladen hel på ydersiden, på den måde får man en lidt tykkere og mere holdbar kant rundt om.
Tjek bare, at spartelmassen eller støbningen, du har tænkt dig at lave, er udendørs og frostsikker😊
Tjek bare, at spartelmassen eller støbningen, du har tænkt dig at lave, er udendørs og frostsikker😊
Tak! Kunne et alternativ være at bygge en form, der går 1-2 cm fra kanterne og stikker op 1-2 cm højere end pladen og ganske enkelt støbe både kanter og overside på en plade? Er der stor risiko for, at det revner, når det er så tyndt? Hvilken type beton ville man bruge? Helst ville jeg ikke gøre pladen mindre ved at fjerne kantelementerne.
Klik her for at svare