Jeg skal flydespartle en udyrket kælder og vil være sikker på, at fugten kan bevæge sig, som den vil. Jeg har købt bygmax flydespartel, men nu siger en anden byggemarked, at man skal have specielt flydespartel for at være sikker på, at det er diffusionsåbent.
Jeg har også læst i nogle fora, at man ikke kan bruge almindelig primer, hvis man vil have diffusionåbent.
Hvordan ligger det til med dette?
Hvad skal man bruge?
Jeg skal dræne kælderen næste sommer. Men vil alligevel sikre mig langvarige trygge resultater.
Jeg har også læst i nogle fora, at man ikke kan bruge almindelig primer, hvis man vil have diffusionåbent.
Hvordan ligger det til med dette?
Hvad skal man bruge?
Jeg skal dræne kælderen næste sommer. Men vil alligevel sikre mig langvarige trygge resultater.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Normalt er en primer diffusionsåben ligeså spartelmassen. Men for at være sikker kontakt producenten eller spørg byggmax om oplysningerne.
om et spartelmasse er diffusionsåben eller ej lader jeg være usagt, men de fleste spartelmasse tåler ikke at ligge der hvor der er tilførende fugt, eksempelvis kældre uden isolering og kapillarbrydende lag.
Om en primer er det eller ikke afhænger nok af blandingen, blander man fx P51 1:3 så er den nok ret tæt, til kældergulve skal den blandes 1:7 tror jeg
Ardex har K301mix og Heydi har flydegulv bl.a. som tåler tilførende fugt
Om en primer er det eller ikke afhænger nok af blandingen, blander man fx P51 1:3 så er den nok ret tæt, til kældergulve skal den blandes 1:7 tror jeg
Ardex har K301mix og Heydi har flydegulv bl.a. som tåler tilførende fugt
Efter at have talt med professionelle flydespartelere så tænker jeg sådan her...
Forsegl betongulvet med vandglas. nogle uger senere - på med primer og flydespartel. Jeg er usikker på om vandglas er diffusionsåbent. Det skulle i hvert fald ikke lade vandet passere igennem, selvom det måske kan lade damp passere.
Er der nogen der har erfaring med at bruge vandglas på denne måde?
Er der nogen risici ved at forsegle et gulv hvor der ofte er fugtpletter?
Jeg burde sandsynligvis bryde gulvet op. Lægge grus og isolere. Men jeg håber at jeg kan udskyde det 20 år på denne måde.
Forsegl betongulvet med vandglas. nogle uger senere - på med primer og flydespartel. Jeg er usikker på om vandglas er diffusionsåbent. Det skulle i hvert fald ikke lade vandet passere igennem, selvom det måske kan lade damp passere.
Er der nogen der har erfaring med at bruge vandglas på denne måde?
Er der nogen risici ved at forsegle et gulv hvor der ofte er fugtpletter?
Jeg burde sandsynligvis bryde gulvet op. Lægge grus og isolere. Men jeg håber at jeg kan udskyde det 20 år på denne måde.
Klik her for at svare