Har et gulv nede i vaskekælderen, som har en frygtelig stor hældning, og jeg vil i stedet rette gulvet ud og lave 2 lokale fald ved hver gulvafløb i stedet for at hele gulvet hælder mod afløbene.
På billederne ser man tommestokken, der er lagt fra delen ved døren, som er den "rigtige" niveau, og til en betonklods støbt til vaskemaskiner. Denne orker jeg ikke fjerne, men vil sikre, at flydespartlet går et par mm over, havde jeg tænkt.
Men nu til problemet, når jeg læser om flydespartel, så er den mindste tykkelse 4mm, findes der ikke nogen, der har for eksempel en mindste tykkelse på 1mm? Jeg vil jo helst ikke bygge større højder ved for eksempel dørene, hvor gulvet allerede har en god højde, og jeg vil helst ikke brække betonoverfladen væk til vaskemaskinen, da den er ekstremt armeret og besværlig at brække.
Hvad kan man ellers gøre for at fylde ud overfladen og som giver maksimal 1mm højde, hvor gulvet er plant og godt i øjeblikket, eller er det bare at acceptere situationen og hæve med 4mm?
Hvad skal du have på gulvet så? Klinker, tæppe, male? Jeg har hjulpet flydespartel ned til 0mm med en stålspartel, men det bliver jo ikke selvnivellerende da (tror det var byggmax 4mm). Ellers kan man vel tage håndspartel/slibesæt på klacken?