1,848 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Flot rundt vinduet ved efterisolering indendørs..
Hej...
Af forskellige årsager bygger jeg 45mm ind på indersiden af det kommende børneværelse (6 måneder tilbage nu)..
Det jeg overvejer er, hvordan jeg bedst løser det omkring vinduet.. jeg skal sætte 13mm enkelgips op..
se billeder på hvor jeg er gået i stå med mine overvejelser...

Et andet spørgsmål med det samme, jeg har en pakke 45mm grøn isolering, den fungerer fint at bruge??
Af forskellige årsager bygger jeg 45mm ind på indersiden af det kommende børneværelse (6 måneder tilbage nu)..
Det jeg overvejer er, hvordan jeg bedst løser det omkring vinduet.. jeg skal sætte 13mm enkelgips op..
se billeder på hvor jeg er gået i stå med mine overvejelser...

Et andet spørgsmål med det samme, jeg har en pakke 45mm grøn isolering, den fungerer fint at bruge??
Ikke svar på dit spørgsmål, men du skal efterisolere med 45mm, husk at plasten i væggen ikke må komme længere ud end 1/3 i væggen. Så hvis din væg allerede har 100 mm isolering og plast, så havner du præcis på grænsen for, hvad der er okay for ikke at få fugtskader.
Har du mindre end 100 mm isolering i din ydervæg og plast i den, så kan du få problemer med fugt i din væg, hvis du lægger 45 mm på.
- M
Har du mindre end 100 mm isolering i din ydervæg og plast i den, så kan du få problemer med fugt i din væg, hvis du lægger 45 mm på.
- M
Hvad? Originalvæggen består af stående planker med ca. 3cm kutterspån imellem, i alt ca. 18cm inkl. panel. Da huset er bygget i 1940, er der ingen plast i væggene. Dog overvejer jeg at sætte plast mellem isoleringen og gipsen...Gladh sagde:Ikke svar på dit spørgsmål, men du skal efterisolere med 45mm, husk at plasten i væggen ikke må komme længere ud end 1/3 i væggen. Så hvis din væg allerede har 100 mm isolering og plast, så rammer du præcis på grænsen for, hvad der er okay for ikke at få fugtskader.
- M
Spring plasten over - gamle huse skal ånde! Så længe det ikke blæser gennem væggene, er det aldrig forkert at bruge nogle ekstra kWh for at holde væggene tørre.
Jeg har lige gjort noget lignende - 45 mm træregler og glasuld + 30 mm luftspalte på indersiden af dobbeltmursten (rev de gamle indervægge ned) - og jeg satte 12 mm MDF i vinduesfordybningerne. Let at få pænt, og yderhjørnerne bliver meget mere holdbare end med bare gips.
Jeg har lige gjort noget lignende - 45 mm træregler og glasuld + 30 mm luftspalte på indersiden af dobbeltmursten (rev de gamle indervægge ned) - og jeg satte 12 mm MDF i vinduesfordybningerne. Let at få pænt, og yderhjørnerne bliver meget mere holdbare end med bare gips.
Du skal have plastik mellem isolering og gipsplade. Snedkersmuld og planker kan ånde fugt ud i væggene, men glas/stenfiber binder fugten, hvilket kan give fugtskader i væggen. Der er mange tråde omkring dette i forummet.
Hvis du skal have vinduesindfatning, ville jeg også foreslå indfatninger i MDF. Der findes et par tråde om netop dette, så brug søgefunktionen, så får du gode ideer og forskellige alternativer.
Hvis du skal have vinduesindfatning, ville jeg også foreslå indfatninger i MDF. Der findes et par tråde om netop dette, så brug søgefunktionen, så får du gode ideer og forskellige alternativer.
Klik her for at svare