Hvis man har en firkantet niche i et rum (med to indvendige væghjørner, B og C), skal man så bestræbe sig på at lade samlingsstykke møde samlingsstykke i hjørnevinklerne - eller hellere, når det er muligt, lade samlingsstykke møde hele fliser og så at sige næste samlingsstykke til næste hjørne?
Håber, at denne beskrivelse er forståelig......
Min tanke, som det er nu, er at lade halv stykke møde halv stykke i hjørnet C, køre med hele fliser/hele fliser i hjørnet B og derefter samlingsstykke igen ved vægslut/hjørne A.
Taknemmelig for synspunkter
Jörgen
Fliserne er 145 mm - og jeg tænkte at bruge 3 mm kryds/snor samt 6 mm spatel tænder til fixet.
Håber, at denne beskrivelse er forståelig......
Min tanke, som det er nu, er at lade halv stykke møde halv stykke i hjørnet C, køre med hele fliser/hele fliser i hjørnet B og derefter samlingsstykke igen ved vægslut/hjørne A.
Taknemmelig for synspunkter
Jörgen
Fliserne er 145 mm - og jeg tænkte at bruge 3 mm kryds/snor samt 6 mm spatel tænder til fixet.
Jeg ville nok forsøge at fordele skæringerne, så jeg havde 3/4-dels flise både mod hjørne C og B og på samme måde på væggen A-B. I de badeværelser, jeg har lavet, har det altid set bedst ud med flere mindre skæringer sammenlignet med færre større. Den eneste gang jeg har gjort, som du beskriver, at fortsætte med det afskårne på næste væg, var da jeg havde en mønstret bort - da så det klart bedst ud at gøre, som du beskriver. Jeg antager, at de lokale forudsætninger altid må gælde.
Klik her for at svare