jeg tænkte lægge klinker og fliser på min toilet..og jeg har en 22 mm gulvspånplade i bunden og har spånpladevægge..det ser også ud til at være 22 mm spånplade der med! Flisesælgeren sagde, at det ikke gik at lægge klinker på det..hvorfor skulle det ikke gå? han sagde, at jeg var nødt til at lægge en gipsplade først...hvorfor..er det fordi spånpladerne kan bevæge sig? eller hvad er det?
 
Som sagt, søg på forumet så finder du mere, men kort svar: spånplade udvider sig/krymper med fugt og varme (=badeværelse), sætter du klinker eller fliser på det så betyder det, at fugerne revner, og fliserne/klinkerne falder ned.

/ama
 
Er det tilstrækkeligt med renoveringsgips (6 mm) på væggene, eller kræves der en 13 mm gipsplade? Har cc 40 på lægterne og 15 mm spån.
 
Lyder godt, selv om 6 mm gips er dyrere end 13 mm.. Er det nok at skrue fast gipset, eller skal man også lime det?
 
Og hvorfor så ikke køre med 13mm?
 
Kan være svigt i gulvet selvom du har 22mm spån + 6mm gips. Tjek hvordan reglen er lavet i gulvet og forstærk eventuelt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.