Skal flise på en pudset stenmur(køkken). Problemet er, at væggen i dag er tapetseret, og at få fjernet tapetet er ikke det nemmeste. Har ikke forsøgt med damp endnu, da jeg ikke har en damprenser.

Hvordan gøre?

At fjerne tapetet er svært, og at flise mod papirrester er nok at bede om problemer. At sætte renoveringsgips op er heller ikke det nemmeste da alle skruer skal plugs.

Jeg tror nok, at jeg bliver nødt til at skrue og plugge, men inden jeg starter har I en anden smartere løsning. Og hvor tæt skal jeg plugge/skruen gipsen. Har overvejet at snyde og ikke plugge så tæt som det egentlig skal og i stedet komplementere med montagelim mellem gips og tapet. Dog kan jeg ikke lide lim, da det besværliggør det, hvis der en gang i fremtiden skal bygges om. Forsøger at klare mig så meget som muligt med skrue og søm for fremtidige generationers skyld.

Har nogen en smart idé, så ville det ikke være så dumt.

Jeg ville absolut have startet med en dampmaskine, lej eller køb.

Til gipset kan du jo bruge sømplug, så bliver det sandsynligvis nemmere.
Men det bedste ville nok være at få tapetet væk. Er det almindeligt tapet, plejer en blanding af tapetklister og vand at løsne det, hvis du påfører det med en pensel og venter et stykke tid.

Tak for tre gode svar. Jeg vil prøve at opløse limet og forsøge at få det rent. Jeg vil prøve med lidt tapetklister i vandet og se om det opløser bedre, også tippet om Julas billige tapetdamper var godt. Og jeg tænkte slet ikke på sømpløk, det kan være en sidste udvej i kombination med lidt gipsmasse.

Tak for jeres input, det er godt når ens egen hjerne går i baglås og sidder fast i de samme tanker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.