tjenere!det kan man.bare man ved at det gamle kaklet sidder og tætningslaget er ok.
Tak Lasse!
Jeg mistænkte, at det går. Væggene er af letbetontypen og grænser op til vaskerum hhv. depotrum, og jeg har ingen "bom" på nogen plade. Skal man bruge nogen primer inden opsætning alternativt ruge overfladen, eller er det bare at vaske af med noget kalkfjerner og derefter sætte op?
Jeg mistænkte, at det går. Væggene er af letbetontypen og grænser op til vaskerum hhv. depotrum, og jeg har ingen "bom" på nogen plade. Skal man bruge nogen primer inden opsætning alternativt ruge overfladen, eller er det bare at vaske af med noget kalkfjerner og derefter sætte op?
Vask af med noget ætsende rengøringsmiddel, typisk malervask eller klinkerrens. Hvis det er blanke fliser, kan man eventuelt også ruge overfladen lidt med sandpapir. Derefter kan det være fornuftigt at børste fix på væggen, som får tørre (eller så spartler du væggen med fix, hvis du mener, den er for ujævn til at sætte direkte på). Herefter er det blot at sætte de nye fliser.
Klik her for at svare