Hej jeg har fjernet væv i kælderen, men når jeg rev ned væven, bliver der rester af limmet? tilbage, jeg havde tænkt mig at male med silikat og undrer om det skal fjernes først, det er ca. 2mm tykt.

Mvh
Jeppe
Væg med fjernet væv, limrester på overfladen i en kælder.

Er det en tør væg uden risiko for indsivende fugt er der ingen fare med lim tilbage. Det ser mere ud som spartelmasse dog og det er oftest cellulosebundet, så skimmel vokser hurtigt på det hvis det bliver fugtigt.

Okay, det bliver at forsøge at skrabe det væk så!

Hvordan går det for dig? Nysgerrig da jeg har lige i min kælder som jeg skal have fjernet.

Jeg havde det samme på nogle af mine vægge. Jeg brugte en Japanspartel, som man kan vinkle ind under og bryde/slå ind og fjerne ret store flager, og så en almindelig spartel på 80 mm bredde, som jeg bankede med en hammer i enden for at få fjernet det, der sad hårdere.

Jeg prøvede også at slibe, hugge og save med forskellige maskiner, men det ødelagde letbetonen bagved alt for meget (eller støvede så frygteligt).

Jeg har også prøvet med forskellige ting og kommer frem til, at japanspackeln gav de bedste resultater

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.