Hej på Jer!

Jeg er midt i mit badeværelsesrenoveringsprojekt og kunne bruge et godt råd igen!

I mellemunderlaget af beton er det gamle afløbsrør fra håndvask og bidet delvist indstøbt i mellemunderlaget. Anslået ca. 3/4 er indstøbt.

* Bør jeg fjerne det gamle rør, inden jeg støber med EPS cement? Er der risiko for, at støbejernsrøret med tiden ruster helt sammen og falder sammen?

* Hvordan fjerner jeg bedst røret? Skal jeg slå det i stykker og forsøge at "skære" det ud? Eller skal jeg mejsle i betonen rundt om røret?

* Er der risiko for, at mellemunderlaget falder sammen? Det drejer sig om en strækning på ca. 2 m.

Mvh.
Kim

• Betonggulv med synlige vandrør og et delvist indkapslet afløbsrør, omgivet af byggeudstyr og en papirspose. Rustpletter ses ved rørene.
Ligger det ikke i vejen og du har plads til nye rør i eps så ville jeg lade det ligge. Men at støbe røret ind og stadig bruge det ville jeg se som en alt for stor risiko.

Nej, jeg havde ikke tænkt at bruge røret!

Jeg tror, at der er plads til nye rør ovenpå alligevel, men jeg tænkte mest på, om der er nogen risiko ved at lade det ligge?

// Kim

Jeg kan ikke se nogen risiko overhovedet, så længe der ikke står vand og mudder i røret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.