Hej!

Jeg er ved at færdiggøre udestuebyggeriet, og jeg har brug for hjælp med to spørgsmål.

Jeg bygger min udestue i en vinkel på huset og ønsker/skal tætne mellem kanalplasten på udestuen og undersiden på plasten, som mit undertag består af. Tidligere har tagfoden været beklædt med panel alene, så ventilationen har tidligere været i orden. Hvis jeg beklæder som vist på det billede, jeg har vedhæftet, ville det betyde, at jeg fjerner tagfodsventilationen på ca. 6-7 m af hele huset - behøver jeg overhovedet bekymre mig om det, eller skal jeg bare fokusere på at få det tæt og lade blikkenslageren få frie hænder til at gøre det tæt og pænt?

Jeg skal isolere undertaget i udestuen, som består af en del af et tagudhæng, jeg har på ca. 1,6-1,7 m. Jeg vil gerne rådføre mig med nogen kyndige her på forummet om, det er tilstrækkeligt, at jeg plastbelægger undertaget og så lægger f.eks. rockwool-plader for at opnå en nogenlunde fornuftig isoleringsværdi for udestuen?

• Udsigt af tagrenden med mos på kanten, viser detaljer af plastpanel og træstruktur på det uudfærne udestueprojekt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.