Fjernede elementet i badeværelset for at vi skal have el-gulvvarme.
Plugget rørene, men så forbliver 2 andre elementer i nærheden kolde.
Hvad skal jeg gøre i stedet?
Hvis jeg bare kobler rørene sammen med koblinger, bliver det vel som en kortslutning?
Måske forkert afdeling for dette, men jeg fandt ingen bedre.
Plugget rørene, men så forbliver 2 andre elementer i nærheden kolde.
Hvad skal jeg gøre i stedet?
Hvis jeg bare kobler rørene sammen med koblinger, bliver det vel som en kortslutning?
Måske forkert afdeling for dette, men jeg fandt ingen bedre.
Du har tilsyneladende et et-rørssystem (det mest almindeligt forekommende system). Så skal du forbinde rørene, præcis som du selv siger.
Hvis du ønsker at kompensere for den fjernede radiator, kan du installere en justerbar shunt på brokoblingen, så du reducerer lidt på flowet til de tilbageværende radiatorer i denne kreds.
Hvis du ønsker at kompensere for den fjernede radiator, kan du installere en justerbar shunt på brokoblingen, så du reducerer lidt på flowet til de tilbageværende radiatorer i denne kreds.
Aj, jeg troede, det var et torørssystem, når der var to rør. Huset er bygget i -91, så det er vel det mest almindelige, der sidder der.
Findes der en smart måde at forbinde det pænt?
Eller måske har man brug for en shunt, findes der så en praktisk model?
Den vil jo ende inde i badeværelset, hvis jeg ikke finder en praktisk måde at fjerne den på. Man må jo ikke have koblinger inde i væggen.
Det er svært at trække rørene tilbage til tidligere punkt, men lige nu er væggen jo åben, så man kan jo gøre noget.
Måske en tæt kasse med inspektionsluke.
Forhåbentlig skal man jo ikke bruge elementet mere.
Findes der en smart måde at forbinde det pænt?
Eller måske har man brug for en shunt, findes der så en praktisk model?
Den vil jo ende inde i badeværelset, hvis jeg ikke finder en praktisk måde at fjerne den på. Man må jo ikke have koblinger inde i væggen.
Det er svært at trække rørene tilbage til tidligere punkt, men lige nu er væggen jo åben, så man kan jo gøre noget.
Måske en tæt kasse med inspektionsluke.
Forhåbentlig skal man jo ikke bruge elementet mere.
Jeg ville faktisk have valgt at bruge det vandbårne system til gulvvarmen fra starten.bsba sagde:
Efter at have flyttet ind i et olieopvarmet hus, der er blevet renoveret i omgange og med delvist udskiftet vandbårent system til direktevirkende el, har jeg stadig nogle tusindlapper at investere i vandbårne elementer/gulvvarme til de rum, hvor sådanne ikke findes.
Jeg ved ikke, hvad du har for et eksisterende varmesystem, men jeg ville tage i betragtning, at i fremtiden vil man måske udskifte varmesystemet, og hvis man så har et sted at gøre det, bliver det enklere og sandsynligvis med bedre økonomi.
Så har du allerede truffet beslutningen og installeret el-gulvvarme, så synes jeg, du skal lade det vandbårne system være nogenlunde tilgængeligt (inspektionslem e.l.), så man har valgmuligheden senere.
/markus
Har i øvrigt ikke lagt elvarmen in endnu, men tror nok, at det bliver det alligevel.
Årsagen er, at jeg har et ret nyt hus, som derfor er velisoleret, og så har man normalt ret lav temperatur i slangen for at lukke helt om sommeren. Dog vil man gerne have lidt varme (oftest) i badeværelserne (hvilket dette er) for at tørre op og for komfort. Har el i det andet badeværelse allerede. Spørgsmålet er nok, om det ikke bliver dyrere at køre varmesystemet på en højere temperatur?
Det koster med komfort selvfølgelig.
Jeg vil nok alligevel beholde forbindelsen på en eller anden måde, så den er tilgængelig, måske ændrer man sig eller gulvvarmen går i stykker.
Jeg har ellers en udsugningsvarmepumpe og en luft-til-luft-varmepumpe, 156 m2 hus.
Årsagen er, at jeg har et ret nyt hus, som derfor er velisoleret, og så har man normalt ret lav temperatur i slangen for at lukke helt om sommeren. Dog vil man gerne have lidt varme (oftest) i badeværelserne (hvilket dette er) for at tørre op og for komfort. Har el i det andet badeværelse allerede. Spørgsmålet er nok, om det ikke bliver dyrere at køre varmesystemet på en højere temperatur?
Det koster med komfort selvfølgelig.
Jeg vil nok alligevel beholde forbindelsen på en eller anden måde, så den er tilgængelig, måske ændrer man sig eller gulvvarmen går i stykker.
Jeg har ellers en udsugningsvarmepumpe og en luft-til-luft-varmepumpe, 156 m2 hus.
Klik her for at svare