Hej!
Jeg er i gang i kælderen og skal bygge nogle nye indervægge.
Nu har jeg brug for at få fat i en fixertang for at samle stålskeletterne, som jeg har købt. Jeg var inde hos Beijer i dag og kiggede, de ville sælge en til mig for lidt over 2000:- hvilket ikke føles aktuelt.
Derfor undrer jeg mig over, om nogen ved, hvor man kan købe en billigere, vil sælge en brugt til mig eller leje en til mig? Jeg bor i Västerås.
Alle forslag modtages med tak
MvH,
Jonas Franzén
Jeg er i gang i kælderen og skal bygge nogle nye indervægge.
Nu har jeg brug for at få fat i en fixertang for at samle stålskeletterne, som jeg har købt. Jeg var inde hos Beijer i dag og kiggede, de ville sælge en til mig for lidt over 2000:- hvilket ikke føles aktuelt.
Derfor undrer jeg mig over, om nogen ved, hvor man kan købe en billigere, vil sælge en brugt til mig eller leje en til mig? Jeg bor i Västerås.
Alle forslag modtages med tak
MvH,
Jonas Franzén
Hej!
Jeg har købt skruer, men det ville være meget bedre med en tang, da det ikke bygger noget på væggens dybde. Har også overvejet at nitte sammen reglarne.
Et sted skal jeg have en bruser med et aflangt unidrain afløb, og da jeg støbte ind afløbet, regnede jeg ikke med de ekstra 2 mm, som skruerne giver. Jeg har kun lavet plads til skinnen og to plader bagved afløbet. Jeg har dog nogle idéer om, hvordan jeg kan løse det, men som sagt, det bedste og nemmeste ville være at få fat i en tang.
/Jonas
Jeg har købt skruer, men det ville være meget bedre med en tang, da det ikke bygger noget på væggens dybde. Har også overvejet at nitte sammen reglarne.
Et sted skal jeg have en bruser med et aflangt unidrain afløb, og da jeg støbte ind afløbet, regnede jeg ikke med de ekstra 2 mm, som skruerne giver. Jeg har kun lavet plads til skinnen og to plader bagved afløbet. Jeg har dog nogle idéer om, hvordan jeg kan løse det, men som sagt, det bedste og nemmeste ville være at få fat i en tang.
/Jonas
Hej, tak for tipsene!
Planen er at have OSB plade nederst, så skruhovederne vil ikke synke ind i pladen på den måde, du mener. 2mm var måske en overdrivelse, sandsynligvis vil det kun bygge ca. 1-1,5mm, dette vil også betyde, at væggen bliver en smule konkav.
MvH. Jonas
Planen er at have OSB plade nederst, så skruhovederne vil ikke synke ind i pladen på den måde, du mener. 2mm var måske en overdrivelse, sandsynligvis vil det kun bygge ca. 1-1,5mm, dette vil også betyde, at væggen bliver en smule konkav.
MvH. Jonas
Ok, det er jo ganske meget billigere. Jeg vil tjekke, om jeg kan få fat i en derfra, tak for hjælpen!
Hvis der er nogen anden her, der har en og kan tænke sig at leje den ud til mig, så giv endelig lyd.
MvH Jonas.
Hvis der er nogen anden her, der har en og kan tænke sig at leje den ud til mig, så giv endelig lyd.
MvH Jonas.
jula har en for 199 :- ved ikke hvor god den er men den virker sikkert
http://www.jula.se/stuknittang-137364
http://www.jula.se/stuknittang-137364
Byggede en kort væg med pladeregler og minerit i mit badeværelse. Skruede let sammen reglerne med de skruer, som jeg derefter skruede mineritten med. Da mineritten derefter blev skruet på, forsvandt hovederne ind i pladen og det hele blev stabilt, da alt blev skruet sammen.
Ja den på Jula havde nok været god, jeg var inde og spurgte om de havde nogen, men de sagde nej, så jeg gad ikke at tjekke deres hjemmeside. Det viser jo hvor god styr på tingene de har.
Det endte med at jeg bestilte følgende tang fra England:
http://www.qwikfast.co.uk/catalogue/edma-master-profil-single-handed-setting-pliers-p-9396.html
Dog ser det ud til, at de hævede prisen på tangen lige efter jeg havde bestilt den, for jeg betalte kun 44 pund for den.
Tak for alle idéer.
Mvh. Jonas
Det endte med at jeg bestilte følgende tang fra England:
http://www.qwikfast.co.uk/catalogue/edma-master-profil-single-handed-setting-pliers-p-9396.html
Dog ser det ud til, at de hævede prisen på tangen lige efter jeg havde bestilt den, for jeg betalte kun 44 pund for den.
Tak for alle idéer.
Mvh. Jonas
samme tang findes på hornbach for ca 750:-
Normalt skal du kunne fastgøre skinnen i loft og gulv og derefter stort set bare stille vægprofilerne, og så skal de blive stående, indtil du sætter det første lag plader. Så i dit tilfælde, når du sætter din OSB, burde du også kunne fastgøre vægprofilerne i skinnerne med denne skrue. Brug skruer med passende hoved (model spånpladeskrue), så du forsænker hovedet i OSB-pladen uden at rive pladen i stykker. Det kan fungere med gipspladeskruer til plader, selvom hovedet ofte er en anelse for stort. Normalt ikke noget problem dog, at hovedet stikker lidt ud, hvis du skal gipse over.jonasfranz sagde:
Jeg har den billige stuknittetang fra Jula. Fungerer helt ok. Det bliver meget lettere at arbejde videre, hvis reglarne sidder sammen allerede, inden man begynder at fippla med pladerne. (proffer mener sikkert, det er for omstændigt, en glad halvamatør synes tangen er god at have...)
Har også den. Har ikke prøvet "en rigtig", men denne føles helt ok. Sikkert mere omstændig at bruge end en professionel-variant, men den er ret prisbillig og arbejdet bliver gjort.bigsnucke sagde:
Klik her for at svare