Jeg tænkte på at lave stolper af to 45x90 til et læskur. Hammere har jeg et par fingerskarvede kortregler, som ville være perfekt. Men jeg blev bare i tvivl om det fungerer udendørs med fingerskarvet? Det skal males.

Det bruges udendørs også. En skarv er ganske vist altid en skarv, men hvis den er af god kvalitet, vil jeg nok sige, at limtræløsninger holder bedre end homogent træ.

Kan du placere skarven nogenlunde vejrbeskyttet, så hjælper det måske.

Jeg blev bare lidt i tvivl efter at en bekendt sagde, at limet ikke tåler fugt. Noget jeg ikke rigtig tror passer, deraf spørgsmålet. Men der findes jo fingersamlet panel, og det skal sidde ude.
Jeg fortsætter med fingersamlet.

Hvilken lim har du tænkt dig at bruge?

Jeg skal ikke lime, reglarne er limet hos producenten, da de fingerskarvades. Jeg skal bare skrue to reglar sammen til en stolpe.

Aha jeg læste forkert

Jeg har anvendt fingerskarvet træ til et altanrækværk. Det er selvfølgelig malet efter alle kunstens regler. Desværre har flere af samlingerne åbnet sig, det tog dog et par år.

Det lød ikke godt. Jeg sætter ekstra skruer i samlingerne, skruer har jeg masser af. Så gør det ikke noget, at limen ikke holder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.