Har ledt på nettet hos diverse kæder men har ikke fundet nogen inderskørtsliste som er en 90 graders vinkel.

Sætter man aldrig sådan en? Sætter man kvartstav i indre hjørner eller hvordan gør man?

Det er nok lidt uklart, hvad du er ude efter. Hvorfor har du brug for et innehörne, og hvorfor fungerer en almindelig liste ikke?

Du tager en yderhjørneliste, sliber/save kanterne, og sætter den i inderhjørnet.

Ved at jeg hos velassorterede byggemarkeder har set foldbare hjørnelister. De er altså opbygget som et hængsel med blød del/led i midten. De kan således anvendes til både yder- og inderhjørner og alle vinkler derimellem.

BirgitS
T trasker sagde:
Jeg var nok lidt uklar, det er en sådan model, jeg mener.

[link]

Denne er jo affaset og lakeret for at sidde på yderhjørner.
Den liste er til for at beskytte et yderhjørne f.eks. så man ikke støder ind i det og skader kortsiden af gipspladen, men i et inderhjørne er der jo ikke noget sådant behov. Hvorfor vil du have en inderhjørnelist eller kvartstav?

• Synes
C.Lundin
  • Laddar…
Søg på flexilist.

• Synes
Cheesen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Den listen er til at beskytte et yderhjørne f.eks. så man ikke slår det og skader kortsiden af gipspladen, men i et inderhjørne er der jo ikke noget sådant behov. Hvorfor vil du have en inderhjørneliste eller kvartstaf?
Vi har blandt andet et hjørne, hvor den ene væg er gips og den anden mursten, og samlingen ville se meget bedre ud med en liste.

Men kvartstaf kunne måske blive godt, jeg vil prøve med et stykke og se, hvordan det ser ud.

BirgitS
Jeg kan forstå, at det er svært at få til en pæn samling, især hvis væggene er helt lodrette, men helst skulle det vel bare være en smal fuge. Kvartstav kan nok fungere, men en træliste, der ligger oven på gipsen og teglet i nogle cm, ser nok mærkelig ud.

Der findes lidt billeder, hvor teglvægge møder almindelige vægge på siden https://www.elledecoration.se/sa-inreder-du-finast-med-tegelvagg-inomhus-15-tips/

En stribe med hvid fuge (type silikonelignende)?

BirgitS
BirgitS BirgitS sagde:
særligt hvis væggene ikke er helt lodrette,
skulle selvfølgelig være "ikke helt lodrette"

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.