J
Jeg har lidt stoppet i køkkenrenoveringen pga jeg ikke kan få fat i foder. Har købt et lignende foder hos panel- og liste i sthlm, men det er ikke helt det samme - og nedenstående foder fra sødra ligner meget de originale foder i huset, og dette rum har en dør med originalfoder, et vindue som allerede er klart med sødras foder. Nu mangler der ca. 20m foder (2 døre, 1 vindue). Først og fremmest behøves foder til 1 dør, jeg har lidt, men ikke nok til hele døren - for at kunne komme videre og flise over bænken (skal tilslutte foderet og vil gøre det i den rækkefølge for at sikre et pænt resultat).

Efter diverse besvær har jeg nu fået at vide, at det eventuelt kan komme hjem om 2 uger, da det var en bestillingsvare hos sødra (de havde det altså tilsyneladende ikke selv på lager).

Det jeg nu undrer mig over er, om nogen ved, om dette foder kan findes på lager et eller andet sted i stockholm eller uppsala.

Foder fyrretræ 21x115 mm almue (profil M1) Kvistig obeh 21x115 mm Faldende 1140

ResizeImage.aspx

http://www2.sodra.com/sv/Sodra-Inte...-fals/Foder-furu-21x115-mm-allmoge-profil-M1/

J
Södra ser ud til at have problemer med at levere denne, jeg har nu ventet i 4 uger... :(
Først hos Beijer, men de ville have ekstra betaling for fragten, hvis jeg skulle få det hurtigere end på nogle uger. XXL tager fragtfrit ind fra Södra én gang om ugen, men så er det selvfølgelig i restordre hos Södra... :(

Fik lige at vide, at Fredells har en lignende, men NÆSTEN samme profil, men målet 21x115 skal være det samme... De skal have det på lager, hvis jeg har forstået det rigtigt.

Panel og liste inde i Sthlm havde en lignende profil, men 5mm smallere. Købte en bunke af dem, da de tilsyneladende altid har det på lager og har haft det i deres sortiment siden 60'erne. Så næste rum bliver det denne liste, så man kan købe mere efterhånden, i stedet for at skulle have eget lager.

Måske synes nogen, jeg er fjollet over 5mm. I mit tilfælde har jeg tilpasset nogle andre dele til netop bredden 115, så f.eks. ser listen nedenfor vinduet, en samling i spisekammeret mm helt forkert ud med 5mm smallere (lige her spiller 5mm en stor rolle, og jeg havde gjort dette færdigt, inden jeg fandt ud af, at kantlisten var udsolgt).

Så for fremtidige "profiljægere", der finder denne tråd, er det godt at vide, at byggemarkederne (Krauta, Bauhaus, Beijer) ikke ser ud til at føre andet end moderne standardlister, men Panel og Liste samt Fredells ser ud til at være bedre til det...

S
Fredells har vel eget høvleri.

sinuslinus sagde:
Fredells har vel eget hyvleri.
Også Bygg-Ole har eget hyvleri.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.