Hej!
Jeg undrer mig helt enkelt om der findes en smart liste til at sætte over "samlingen" mellem kiptaget/køkkentaget?
Tømrerne overvejer at bygge en falsk bjælke der for at kunne fortsætte med en tagliste lige forbi...
Jeg synes, det ville se bedre ud, hvis man kan sætte en form for yderhjørneliste eller lignende over samlingen i stedet.
Er der nogen, der har en smart løsning til dette?
Vedhæfter et billede, så forstår I måske, hvordan jeg tænker
Jeg undrer mig helt enkelt om der findes en smart liste til at sætte over "samlingen" mellem kiptaget/køkkentaget?
Tømrerne overvejer at bygge en falsk bjælke der for at kunne fortsætte med en tagliste lige forbi...
Jeg synes, det ville se bedre ud, hvis man kan sætte en form for yderhjørneliste eller lignende over samlingen i stedet.
Er der nogen, der har en smart løsning til dette?
Vedhæfter et billede, så forstår I måske, hvordan jeg tænker
Senest redigeret:
En brutal idé er at montere en skinne (230 el 12v) for spots langs hele samlingen, så har du også løst belysningen... måske ikke optimalt.
En hulkehllist baglæns?....

Ellers synes jeg, at tømrernes forslag om at fortsætte med loftliste som i resten af rummet og lade den møde en liste eller "snydebjælke" ikke lyder så dumt?
Alternativt kan man jo bare lade to glatte lister (eller planhøvlet) mødes i åbningen
/Ingeniøren
Ellers synes jeg, at tømrernes forslag om at fortsætte med loftliste som i resten af rummet og lade den møde en liste eller "snydebjælke" ikke lyder så dumt?
Alternativt kan man jo bare lade to glatte lister (eller planhøvlet) mødes i åbningen
/Ingeniøren
Senest redigeret:
Tja, Har overvejet det men problemet er, at ryggåstaket ikke er helt lige, så det bliver svært at få samlingen mellem listerne pæn.....
Jeg har fået meget speciallister fra en snedkerifabrik. Det burde ikke være noget problem at lave en liste med åbningen 130 grader.
Klik her for at svare