Hej! Vi har et afsnit af gulvet ved siden af en trappe, der er buet. Det er en lille repos ved trappen, og husets oprindelige ejer har skåret buede gulvbrikker ud og lagt dem ned. Nu vil vi lægge nyt gulv ovenpå det gamle, og står over for et svært problem.
Findes der gulvlister, der kan bøjes til? Det absolut bedste ville være en form for brystpanel, men ellers en almindelig gulvlist i et fleksibelt materiale? Jeg har googlet, men har ikke fundet noget.
Findes der gulvlister, der kan bøjes til? Det absolut bedste ville være en form for brystpanel, men ellers en almindelig gulvlist i et fleksibelt materiale? Jeg har googlet, men har ikke fundet noget.
En ven købte almindelige gulvlister men OBS kvistfrie. Tog et Ventrør og tape for den ene ende. Lagde listerne i røret og satte en tapetnedtagermaskine (varmluftsdamp) mod den åbne ende af røret. Så kunne man efter 10-20 min hurtigt holde listerne mod den buede væg og sømme dem fast. Har holdt kanon!
Plastlisterene lød klart interessante, selvom en dampet version også lød sjov!
Tjekkede på Jem & Fix hjemmeside, men fandt desværre ingenting om sagen. Spørgsmålet er, om det er værd at tage chancen at køre derhen på tilfældet, var det længe siden du købte Ryssi?
Tjekkede på Jem & Fix hjemmeside, men fandt desværre ingenting om sagen. Spørgsmålet er, om det er værd at tage chancen at køre derhen på tilfældet, var det længe siden du købte Ryssi?
http://www.dinbyggare.se/communicate/artiklar/article.aspx?id=4980
Med fordel brug kvistfri fyrretræ, hvis ikke radius er for lille til nåletræ, du vil enten have brug for en jigg, hvis du ikke bøjer på stedet, slibes og males på stedet derefter selvfølgelig
Med fordel brug kvistfri fyrretræ, hvis ikke radius er for lille til nåletræ, du vil enten have brug for en jigg, hvis du ikke bøjer på stedet, slibes og males på stedet derefter selvfølgelig
Klik her for at svare