Hej.
Vi har taget ned en indvendig væg, som var forbundet med vores murstensskorsten. Reglen var sømmet fast mod skorstenen, og pudset på skorstenen var ca. 10-15mm udenfor. Så nu har jeg en grim rille, hvor reglen sad. Hvordan gør jeg for at fikse dette? Jeg er ikke særlig interesseret i at pudse. Svært og klæbrigt. Vennen nævnte noget om at bruge fliseklæber. Virker det?
Noget særligt I kan anbefale?
Og er der noget særligt at tænke på før dette arbejde?
Vi har taget ned en indvendig væg, som var forbundet med vores murstensskorsten. Reglen var sømmet fast mod skorstenen, og pudset på skorstenen var ca. 10-15mm udenfor. Så nu har jeg en grim rille, hvor reglen sad. Hvordan gør jeg for at fikse dette? Jeg er ikke særlig interesseret i at pudse. Svært og klæbrigt. Vennen nævnte noget om at bruge fliseklæber. Virker det?
Noget særligt I kan anbefale?
Og er der noget særligt at tænke på før dette arbejde?
Ville kakelfix være nemmere end at pudse mente vennen? Forstår ikke rigtig hvordan?
Pudse er det eneste, jeg kan komme i tanke om. Eller spartle, men lidt det samme. Det er jo ikke så rodet og pillearbejde, når det er et så begrænset område.
Pudse er det eneste, jeg kan komme i tanke om. Eller spartle, men lidt det samme. Det er jo ikke så rodet og pillearbejde, når det er et så begrænset område.
Jeg har ingen idé, derfor jeg spørger. Han mente, at der findes noget, der er som spartelmasse, som man kan spartle op med en spartel. Jeg tror, han sagde kakelfix.
Puds er jo mere sjusket og snasket. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.
Puds er jo mere sjusket og snasket. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.
Mod bedre vidende, ret mig gerne hvis jeg tager fejl forumet, ville jeg ikke have brugt fliseklæb. Ser ikke fordelen ved det.
Hvor snasket og smattet mørtlen bliver afhænger helt af, hvordan du blander det. Vær lidt sparsom med vandet, så bliver det mere fast. Ellers så brug vægspartel. Risikoen der er dog, at det revner, hvis laget bliver for tykt.
Hvor snasket og smattet mørtlen bliver afhænger helt af, hvordan du blander det. Vær lidt sparsom med vandet, så bliver det mere fast. Ellers så brug vægspartel. Risikoen der er dog, at det revner, hvis laget bliver for tykt.
Medlem
· Stockholm
· 820 indlæg
Jeg ville tage gips. Det bliver en behagelig og letappliceret masse. Derefter en fin spartel. Husfix fungerer udmærket. Men er meget dyrere. Begge disse bliver meget hårde, så glat ud omhyggeligt. Ikke let at slibe efterfølgende.S StevieGee sagde:
Jeg ville tage en sæk pudsemørtel C for ingen penge overhovedet.
https://www.bauhaus.se/putsbruk-c?g...UeOO-5dbByd_zb0A-53tjBWVEvS5JVI8aAmoAEALw_wcB
Kan blandes med piskeris når der behøves så lidt.
Læg plastik på gulvet, tape grundigt. Derefter aviser på det der opfanger våd puds som falder.
Kast på pudsen og træk af med et bræt. Lad det tørre langsomt, hæng lidt plastik op foran. Behøves der senere en pænere overflade, kan vi tale Husfix eller gipsmørtel på det.
https://www.bauhaus.se/putsbruk-c?g...UeOO-5dbByd_zb0A-53tjBWVEvS5JVI8aAmoAEALw_wcB
Kan blandes med piskeris når der behøves så lidt.
Læg plastik på gulvet, tape grundigt. Derefter aviser på det der opfanger våd puds som falder.
Kast på pudsen og træk af med et bræt. Lad det tørre langsomt, hæng lidt plastik op foran. Behøves der senere en pænere overflade, kan vi tale Husfix eller gipsmørtel på det.
Jeg er ude efter det allerenkleste, som sviner mindst og bliver klart hurtigst..
Nogle har tommelfingeren midt i hånden, det har jeg ikke. Men jeg har derimod murskeen midt i hånden. Helt dårlig, når det kommer til den type arbejde.
Nogle har tommelfingeren midt i hånden, det har jeg ikke. Men jeg har derimod murskeen midt i hånden. Helt dårlig, når det kommer til den type arbejde.
Medlem
· Stockholm
· 820 indlæg
Så bliver gips eller husfix nemmest og mindst rodet. Prøv, det kan ikke gå galt. Desuden ret sjovt.S StevieGee sagde:
Klik her for at svare
