Har en kældertrappe som ikke er så smuk.
Skal lægge trægulv, der skal fortsætte ned i denne trappe.
Men føler, at den skal fikses, før dette. Har været limmet tæppe på den før. Har slebet den, så den er nogenlunde glat. Men stadig langt fra god. Løs maling nogle steder, der løsner sig, hvis man begynder at skrabe på den, meget lim der sidder tilbage osv.

0Pbl6kZ.png
MaAu12p.png
tudtkWi.png

Hvordan ville I gå videre?
Jeg tænker lidt om man skulle tage en lakfræser og køre af, hvad man kan komme til.
Så måske flydespartle hvert trin meget tyndt, så de er glatte og i niveau. Eftersom der kommer gulv ovenpå, så burde det bare blive glat og ikke være super holdbart?
Rigtigt eller forkert tænkt?
Hvordan ville I gøre?
 
M Mortsken sagde:
Har en kældertrappe som ikke er så smuk.
Skal lægge trægulv som skal fortsætte ned i denne trappe.
Men føler at den skal fixes inden dette. Der har været limet tæppe på den før. Har slebet den, så den er nogenlunde glat. Men stadig langt fra godt. Løs maling nogle steder som løsner, hvis man begynder at skrabe på den, meget lim der sidder fast osv.

[bild]
[bild]
[bild]

Hvordan ville I gå videre?
Jeg tænker lidt om man skulle tage en lakfræser og køre af hvad man kan komme til.
Så måske flydespartle hvert trappetrin meget tyndt, så de er glatte og i niveau. Da der kommer gulv ovenpå, så burde det bare behøve at blive glat og ikke være super holdbart?
Rigtigt eller forkert tænkt?
Hvordan ville I have gjort?
Hej!
Hvordan gik det med trappen?
Jeg gætter på, at den er færdig på nuværende tidspunkt, og at der findes nogle flotte billeder og en byggevejledning tilgængelig nu?! 😃
 
mr.Ola mr.Ola sagde:
Hej!
Hvordan gik det med trappen?
Jeg gætter på, at den er færdig på nuværende tidspunkt, og at der er nogle flotte billeder og en byggevejledning tilgængelig nu?! 😃
Det gik godt, synes jeg :)
Købte et sæt stemmejern på Biltema og hakkede, skrabte løs.
Det øverste trin, som var lidt højere, hakkede jeg ned og spartlede, så det var i niveau med gulvet.

Resultatet blev sådan her:
En lys og elegant trappeopgang med trægulv, hvide gelændere og en vinduesudsigt, der viser flot håndværk og renovering.
Trætrappe med ny flydespartel på øverste trin, set oppefra, i et lyst rum med glasrækværk og vindue.
 
  • Synes
gaia og 1 anden
  • Laddar…
M Mortsken sagde:
Det gik godt synes jeg :)
Købte et par stemmejern på Biltema og hakkede skrabet løs.
Øverste trin som var lidt højere, huggede jeg ned og flydespakkel så det var i niveau med gulvet.

Resultatet blev sådan her:
[billede]
[billede]
Flot arbejde 😍
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.