2,937 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Fikse stenetrappe før du lægger trægulv på den
Har en kældertrappe som ikke er så smuk.
Skal lægge trægulv, der skal fortsætte ned i denne trappe.
Men føler, at den skal fikses, før dette. Har været limmet tæppe på den før. Har slebet den, så den er nogenlunde glat. Men stadig langt fra god. Løs maling nogle steder, der løsner sig, hvis man begynder at skrabe på den, meget lim der sidder tilbage osv.
Hvordan ville I gå videre?
Jeg tænker lidt om man skulle tage en lakfræser og køre af, hvad man kan komme til.
Så måske flydespartle hvert trin meget tyndt, så de er glatte og i niveau. Eftersom der kommer gulv ovenpå, så burde det bare blive glat og ikke være super holdbart?
Rigtigt eller forkert tænkt?
Hvordan ville I gøre?
Skal lægge trægulv, der skal fortsætte ned i denne trappe.
Men føler, at den skal fikses, før dette. Har været limmet tæppe på den før. Har slebet den, så den er nogenlunde glat. Men stadig langt fra god. Løs maling nogle steder, der løsner sig, hvis man begynder at skrabe på den, meget lim der sidder tilbage osv.
Hvordan ville I gå videre?
Jeg tænker lidt om man skulle tage en lakfræser og køre af, hvad man kan komme til.
Så måske flydespartle hvert trin meget tyndt, så de er glatte og i niveau. Eftersom der kommer gulv ovenpå, så burde det bare blive glat og ikke være super holdbart?
Rigtigt eller forkert tænkt?
Hvordan ville I gøre?
Hej!M Mortsken sagde:Har en kældertrappe som ikke er så smuk.
Skal lægge trægulv som skal fortsætte ned i denne trappe.
Men føler at den skal fixes inden dette. Der har været limet tæppe på den før. Har slebet den, så den er nogenlunde glat. Men stadig langt fra godt. Løs maling nogle steder som løsner, hvis man begynder at skrabe på den, meget lim der sidder fast osv.
[bild]
[bild]
[bild]
Hvordan ville I gå videre?
Jeg tænker lidt om man skulle tage en lakfræser og køre af hvad man kan komme til.
Så måske flydespartle hvert trappetrin meget tyndt, så de er glatte og i niveau. Da der kommer gulv ovenpå, så burde det bare behøve at blive glat og ikke være super holdbart?
Rigtigt eller forkert tænkt?
Hvordan ville I have gjort?
Hvordan gik det med trappen?
Jeg gætter på, at den er færdig på nuværende tidspunkt, og at der findes nogle flotte billeder og en byggevejledning tilgængelig nu?! 😃
Det gik godt, synes jegmr.Ola sagde:
Købte et sæt stemmejern på Biltema og hakkede, skrabte løs.
Det øverste trin, som var lidt højere, hakkede jeg ned og spartlede, så det var i niveau med gulvet.
Resultatet blev sådan her:


Klik her for at svare