Er i gang med at renovere badeværelset. Det gamle havde masser af skimmel på træpanelet på væggene, og det er nu revet ned. Det meste ser rimeligt fint ud der bagved, bortset fra dørkarmen i nederkant. Brusehjørnet var lige ved siden af, så det er vel ikke så mærkeligt.
Lidt sort i nederkant:
Nærbillede. Træet er lidt blødere på overfladen ind mod rummet.. Kan det være rådsvamp?
Så til spørgsmålet.. Hvordan fikser jeg dette? Skal jeg udskifte det beskadigede træ eller hvad? Det virker i så fald svært, hvis ikke umuligt, at få rigtig godt, med mindre jeg fjerner karmen og bruger mange timer på det? Gør jeg mig selv en tjeneste, hvis jeg bare skifter hele karmen i stedet?
Skrab overfladeskimmel/overfladeråd med en malerskraber. Mal. Eller, hvis det er gennemråddent, sav det væk, og brug det afsavede stykke som skabelon. Lav et nyt stykke. Monter, spartl, og mal. Man skifter ikke karm i denne situation.
Man kan male med mögeldræber, synes dog det ser ud til at være overkill at købe en flaske til dette lille. Men har du en slat hjemme så pensl på. Ingen plastic padding, byg med snedkerspartel og evt. træstykke.
Har nu skrabet det bløde væk, og det var ca. 1 cm dybt. Så.. hvad tror I, er det lettere/hurtigere at skifte karm eller skal jeg prøve at bygge op igen?
Forsøgte at finde ud af, hvordan jeg kunne sætte et stykke træ op uden at det ville se grimt ud, men jeg indså mine begrænsninger og købte nyt i stedet. Må nok save den gamle dør og karmen af en smule i nederkanten og bruge den i kælderen, når jeg laver om der. Det bliver nok perfekt...
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.