Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Bank forsigtigt alt det løse væk. Påfør ny puds og mal. Der findes gode instruktionsfilm på Youtube. Den rigtige puds og maling til høje temperaturer får du i farvehandlen. Hvis du er usikker på, hvor varmt det bliver, så brug et termometer.
Held og lykke!
Held og lykke!
Ja jeg tror det er løsnet i en skarv skulle jeg gætte på. Tanken er at få det fikset "ordentligt" når der ikke fyres i den nu i løbet af vinteren. Det ser ud som en revne i en skarv på det som ligger udenfor selve kaminkassetten. Tænkte om man kunne fikse det med noget midlertidigt indtil foråret.Stefan N sagde:
jeg synes, at dit gitter rundt om kassetten er lidt for tæt, og det kan forårsage, at luften rundt om kassetten cirkulerer for langsomt og bliver for varm, og det kan have påvirket bjælken ovenover. Har du en anden ventilationsgitter højere oppe i kappen, hvor varmluften kan komme ud i rummet, så se bort fra min mening 
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Din analyse kan meget vel være korrekt. Vi er lige flyttet ind i huset, så jeg ved ikke rigtigt, hvordan det er bygget. Men nej, det er den eneste luftspalte, der findes, og den er ikke alt for stor. Det, der er sprunget, bliver ret varmt, så din analyse kan meget vel være korrekt. Kan man lave en hurtig løsning, der kan fungere indtil foråret, når man kan få nogen ind, der kan lave det ordentligt, tror I?G gaia sagde:jeg synes, at dit gitter omkring kassetten er lidt for tæt, og det kan få luften omkring kassetten til at cirkulere for langsomt og blive for hed, og det kan have påvirket bjælken ovenfor. Har du et andet ventilgitter højere oppe i skakten, hvor varmluften kan komme ud til rummet, så se bort fra min mening![]()
Jeg vil jo helst ikke skulle stoppe med at fyre lige nu...
jeg ville måske demontere alle gitre og så fyre som normalt. Du får bedre cirkulation omkring kassetten og dermed lavere temperaturer. Måske ikke så pænt uden gitre, men det er værd at prøve, inden du skal reparere senere. og måske få mere åbne gitre/net omkring kassettenZ Zeezoo81 sagde:Din analyse kan meget vel være korrekt. Vi er lige flyttet ind i huset, så vi ved ikke rigtig, hvordan det er bygget. Men nej, det er den eneste luftspalte, der findes, og den er ikke alt for stor. Det, der er revnet, bliver ret varmt, så din analyse kan meget vel passe. Kan man lave en quickfix, der kan fungere til foråret, når man kan få nogen til at komme og gøre det om og gøre det rigtigt, tror I?
Jeg vil jo gerne undgå at skulle stoppe med at fyre lige nu...
Klik her for at svare

