Har et udhus på grunden, hvor tanken er at bygge en mindre lejlighed, i dag er det torpagrund. Huset står på stenblokke så helt åbent rundt om.

Tanken er at efterisolere, skifte vinduer, panel osv. Der er også et rum, hvor der er støbt gulv til hydrotrykket og indgående vand. Der er en muggen lugt i det rum, ved siden af er et rum, som har været en gammel bar. Der er det almindelig bjælkekonstruktion.

Så for at fjerne lugten og også forskønne grunden, så tænkte jeg, at man fjerner gulvet for at tjekke, så der ikke er noget råddent/beskadiget, evt. grave ud for at lægge makadam og derefter plastik over, inden nyt bjælkekonstruktion. Også dræneringen vil blive skiftet i forbindelse med, at det nye bolighus bygges.

Men hvordan løser man det rent praktisk at få til en rigtig sokkel, min første plan var at tage stykke for stykke, støbe en "rende" og derefter placere lecablokke. Tænker om man deler langsiden i 2 eller 3 steder og støber stykke for stykke.

Eller er jeg helt ude og cykler? Findes der andre alternativer?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.