Så I har to åbne pejse? Sidder den ene i rummet nedenfor v-rummet lr? Det er vel fyrrum på originaltegningen tror jeg. I vores hus har de valgt at dele bryggerset på midten og gøre halvdelen til fyrrum, man skal gå igennem fyrrummet for at komme til bryggerset... Nu er fyrrummet ikke så beskidt længere, men inden vi satte jordvarme ind, føltes det lidt snusket.

Sådan blev det uden væg...

• Stue med åbnet væg, afslørende spiseområde med bord og stole. Lille barn leger med legetøj ved siden af pejs i området.
Det er 80cm op til overkanten på vindueskarmen... Vores bænke i køkkenet er 85, og det synes jeg er for lavt...

Overvejede faktisk det der selv i dag, men efter at have tjekket højden, var det bare at lægge det på hylden. Synd, det havde været godt med lidt mere skab og bænkeplads.

spørgsmålet er, hvor æstetisk det ville blive... vi har facade-tegel på vores hus... men hvis man har træpanel, så kan det måske løses på en pæn måde. På tegningerne i kataloget fra hultfredshus er der en dør mellem køkkenet og stuen. har I den dør, eller har I også en hel væg?

vi skal fjerne væggen til kælderen vi også, men først skal vi gøre badeværelset og pejsestuen i kælderen færdige. Vi tænker dog at bevare den del af væggen, der går væk fra køkken og stue... det ville nok se lidt mærkeligt ud ellers, da man har taget et stykke af gulvet i hallen for at få tilstrækkelig plads til hovedet i kældertrappen. Der var skabe der for at skjule det, da vi købte huset. Opdagede det her, da vi fjernede skabene, så vi måtte bygge en bænk med opbevaring over forhøjningen i gulvet.

Sådan ser det ud i hallen...

• Gang med gul væg, trægulv, indrammet kunstværk, bonus- og opbevaringskasser samt dør med hjerteornament.
Og kældertrappen....

• Kældergang med hvidmalede vægge og loft, synlige rør ved loftet. Døråbning til venstre.
Indtil videre ser det ud til at gå godt... Jeg kan ikke måle på samme sted som før, fordi jeg har sat en tækkeliste i loftet der, hvor jeg målte tidligere, men sidst jeg målte, var højden den samme. Vi må se, hvordan det går, når der kommer ordentligt med sne og tynget ned....

Naturligvis kan jeg finde flere billeder frem... bare sig, hvad du vil have billeder af, så ordner jeg det...

Tigersaven er nok overflødig.... Begynd med at fjerne overfladelaget (træfiberplader), derefter kan man med hjælp fra et koben fjerne fiberplankerne del for del... men hvis du ikke har noget problem med støv og snavs kan det jo være sjovt at bruge tigersav. Hos os gik rørene til den gamle ekspansionsbeholder op gennem denne væg, ret tæt på skorstenen. Da de satte en ny i kælderen, da vi skiftede til jordvarme, kunne jeg bare kappe dem forneden og trække dem op på loftet (hvor de stadig ligger og flyder).

Til gulv og loft købte jeg høvlet tømmer, som jeg fræsede til passende profil (forskellige højder i køkken og stue) og malede.
Skorstenen behøver lidt ny puds, da dem der byggede huset satte væggen op inden de pudsede + at vi har fjernet spjældet til den åbne pejs for indsatsen som vi skal sætte ind (14/12)... pudsen får firmaet der installerer indsatsen ordne.
Væggen mod hallen tænker jeg ikke gøre noget ved endnu, da vi overvejer at ændre åbningerne lidt, har løst dette med "fin" maskeringstape indtil videre.

Jeg lægger snart et par billeder op også...

taget blev ret godt synes jeg

• Et nymalet loft med hvide paneler og en murstensvæg i et rum.
gulvet ser lidt kedeligt ud, skulle have haft det umalet i en eller anden fin træsort men det må gå i mellemtiden....

• Trægulv ved siden af et lyst vinylgulv adskilt af en hvid brædde, foran en murstensvæg og møbler ben.
Jeg talte også med hultfredshus, men eftersom jeg kun har en plantegning og ingen konstruktionsplan, kunne de ikke give et bestemt svar... en af konstruktørerne var ret sikker på, at jeg kunne fjerne den, mens en anden var lidt usikker og derfor frarådede det.. Men nu er den væk, og huset står stadig :)

det ser godt ud...
ingen forhøjelse af vinduet?
Bliver der spiseplads i stuen?

vi har håndvasken der I tænker at sætte den, og kun bordplade under vinduet....
hvis vi ikke havde så rodet i køkkenet lige nu ville jeg tage et billede men det må blive en anden gang....

det fungerer godt, det jeg gerne vil ændre er, at jeg gerne vil have en opvaskemaskine under vinduet, men åbningen mellem skabene er for lille, så man ville være nødt til at fjerne lidt af skabene, og det er jo besværligt.. 🙂 jeg skal tage et billede, når jeg har det lidt pænere herhjemme....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.