Hej!
Jeg spekulerer på, om I kan hjælpe mig med at vælge, hvilken sav jeg bør købe for at skære en fibercementplade/mineritplade? I dag er pladen ca. 1,5 * 2,5 m, 7 mm tyk og den skal skæres i 4 dele. Så kun lige snit. Jeg ved, at det skal være et diamantklinge, men så er det en jungle af save og jeg vil ikke bruge en formue på værktøj jeg kun kommer til at bruge én gang.
Forsøgte at læse gamle tråde, men blev ikke klogere…
Jeg spekulerer på, om I kan hjælpe mig med at vælge, hvilken sav jeg bør købe for at skære en fibercementplade/mineritplade? I dag er pladen ca. 1,5 * 2,5 m, 7 mm tyk og den skal skæres i 4 dele. Så kun lige snit. Jeg ved, at det skal være et diamantklinge, men så er det en jungle af save og jeg vil ikke bruge en formue på værktøj jeg kun kommer til at bruge én gang.
Forsøgte at læse gamle tråde, men blev ikke klogere…
Skåret sådan en i weekenden med diamantskive og vinkelsliber.
Nu havde jeg dog begge hjemme allerede, så ingen nyindkøb (desværre).
Nu bliver snittene jo ikke helt præcist lige hvis det er supervigtigt, men hvis man tager det roligt, er det ikke noget, der kan ses alligevel!
Biltema tager 129 kr for en 125-skive til vinkelsliber.
Nu havde jeg dog begge hjemme allerede, så ingen nyindkøb (desværre).
Nu bliver snittene jo ikke helt præcist lige hvis det er supervigtigt, men hvis man tager det roligt, er det ikke noget, der kan ses alligevel!
Biltema tager 129 kr for en 125-skive til vinkelsliber.
Jeg har kørt med tigersav med fintandet metalblad. Fungerer okay, men slides ud ret hurtigt!
Fukssvans, rundsav, stiksav, bajonetsav osv.
Bruger du en maskine, så blæs den ren, inden du lægger den væk.
Bruger du en maskine, så blæs den ren, inden du lægger den væk.
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 195 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,195 indlæg
Jeg kan bevidne, at ridsning med rids-/morakniv og derefter slå af mod lige kant fungerede fint, da jeg gjorde det sidste weekend.
Alternativt ser det ud til at der findes specielle stiksaveklinger, f.eks., hedder noget med fiber board osv. Kostede 400 kr på Bauhaus for et par sådanne klinger..
Hvis det kun er nogle få kapninger, ville jeg overveje ridsning frem for at købe dyre klinger og savklinger. (Fukssvans har jeg ikke testet)
Alternativt ser det ud til at der findes specielle stiksaveklinger, f.eks., hedder noget med fiber board osv. Kostede 400 kr på Bauhaus for et par sådanne klinger..
Hvis det kun er nogle få kapninger, ville jeg overveje ridsning frem for at købe dyre klinger og savklinger. (Fukssvans har jeg ikke testet)
Klik her for at svare