hanli755 sagde:
At fikse væggen er ikke noget problem. Da min mand besøgte huset, viste det sig, at man faktisk havde sat listen på væggen. Tjek billederne ud.

Det vi ikke forstår, er hvorfor man har gjort det, før vi har aftalt, hvordan vi skal gøre med trappen...
Et ikke alt for vildt gæt er, at de har indset fejlen og forsøger at få det til at se så godt ud som muligt for at undgå en diskussion om, at de har kludret, og at I kræver, at de skal fikse en trappe, der er tilpasset jeres plantegning, og som I burde have haft fra starten.
 
mr_bygg sagde:
Desuden er det vel helt åbenbart den forkerte trappe, der er bestilt/leveret, og at kræve at kunden blandt hundredevis af detaljer skal reagere på det, er vel lidt at tage i.
.
Jeg siger bare, at man nok ikke kan bebrejde tømrerne for at montere den trappe, der er på tegningen, hvis man selv har godkendt tegningerne...er der en sprække i tegningen, burde den kunne ses. Men det er stadig MH, der har lavet fejlen fra starten ved at tegne forkert, så TS burde stadig kunne gå skadesløs, selvom de har godkendt tegningen, hvis ikke fejlen var let at se.

Edit: Som du også skrev, burde tømrerne have reageret. Mine tømrere spurgte om alt, selv hvis det stod på tegningen, f.eks. placering af garderober...hvilken retning gulvet skulle ligge i osv...
 
T
Jeg tipper på, at de har "tænkt", at man skal få plads med hånden mellem den øvre barriere og håndlederen. Men i stedet for at flytte barrieren længere fra trappen, flyttede man ved en fejl vognen længere fra barrieren... ?
 
Efter nogle telefonsamtaler frem og tilbage mellem os, sælgeren, byggeleder og Myresjöhus centralt, så har det løst sig fint. Vi får en ny trappe og får denne gang godkende tegningen, inden trappen bestilles.

Desværre når vi ikke at få trappen, inden vi flytter ind (på lørdag), men det er et mindre problem. Lige nu føles det bare så rart, at vi får en ny trappe og slipper for at irritere os over den forkerte trappe i al evighed.

Tak for alle synspunkter!

Obs. Vi har aldrig nogensinde bebrejdet tømrerne, de har gjort et kanonjob med vores hus. Vi er helt tilfredse.
 
Dejligt når det løser sig på en god måde!
 
Flot løst af husfirmaet!
 
Hvor godt at det løste sig så smidigt! :)
 
Rapporter i denne tråd, når I har fået trappen, og vis billederne, for ellers kan nogen anden blive ramt og ikke få rettet fejlen.
Jeg kan sige, at trappen ser mærkelig ud i det andet sving...det kan ikke være rigtigt, for i ganglinjen må det ikke se sådan ud, så gør leverandøren opmærksom på det, så I får en rigtig trappe!

Rækværkerne skal have identisk hældning med trappen, ellers bliver det helt skørt.
 
JOW sagde:
Hvordan mener du gaia? Rækværk kan det vel være, men man behøver måske ikke have alle pindene ned til vangedelen..

Edit: Tilføjelse: når man bygger trappen i den rette bredde altså...
ach ja, det er de dobbelte pinde som er galt? .... :)
Håndlisten var jo fastgjort på dem, så det så ud som om de var nødvendige :)
gaia
 
Senest redigeret af en moderator:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.