I dag var vi forbi vores hus (som bygges af Myresjöhus) og kiggede på vores trappe, som lige er blevet sat på plads. Men nu når jeg ser på billederne, synes jeg, det ser lidt mærkeligt ud, burde trappen ikke "fylde ud" hele bredden i stedet for, at der er en sprække mod væggen på venstre side.
Som konsekvens af dette har vi nu også dobbelt gelænder deroppe, hvilket slet ikke ser ud som vi havde tænkt.
Er der nogen, der ved, om det er almindeligt/standard, at man gør sådan?
Som konsekvens af dette har vi nu også dobbelt gelænder deroppe, hvilket slet ikke ser ud som vi havde tænkt.
Er der nogen, der ved, om det er almindeligt/standard, at man gør sådan?
Jeg har egentlig kun egen konstruktionserfaring af én enkelt trappe, og det er den, vi bestilte til huset, vi byggede selv i løsvirke. Den så ikke sådan ud, men vange-stykkene blev fastgjort i væggene. Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har set denne løsning på en trappe, og jeg kan ikke se nogen fordel ved den konstruktion. Hvis du spørger mig, vil jeg sige, at "nogen" har målt forkert. Det skal ikke være sådan, tror jeg, men man skulle løse det på stedet, da man opdagede, at trappen ikke passede til det hul, den skulle sidde i.
Det ser ud som målefejl på bredden, det er svært at udvide selve trappen, men man kunne måske have placeret den
så der var lige stor sprække oppe og nede til højre og derefter skjules med en eller anden form for liste, ellers er det bare at bygge en ny trappe.
så der var lige stor sprække oppe og nede til højre og derefter skjules med en eller anden form for liste, ellers er det bare at bygge en ny trappe.
Jeg havde det på samme måde i et hus en gang. Forklaringen dengang var, at væggen som trappen stod op ad, var af gips og derfor ikke kunne håndtere belastningen ved at fastgøre trappen til væggen. Men det forklarer dog ikke, hvorfor man skal have en sååå stor sprække. Så hvorfor det er som på billedet, kan jeg ikke forklare, men ligesom Jan og blev, tror jeg også, at det lugter af målefejl.
Trappen er fejlagtigt udført eller fejlleveret. Vægvangen i tredje løb skal følge væggen ligesom i første og andet løb.
Trappen I har modtaget, skal monteres i et hus, hvor der ikke er en væg i tredje løb. Derfor er der monteret et stigende rækværk dér.
Trappen I har modtaget, skal monteres i et hus, hvor der ikke er en væg i tredje løb. Derfor er der monteret et stigende rækværk dér.
Ser ud som afbryderen til trapbelysning kom på den forkerte side (under) eller at trappen skal gå den anden vej....
Måske skyldes det billedet, men jeg er enig. Ser mærkeligt ud, ligesom et sådant billede, der ser forskelligt ud afhængigt af, hvad man fokuserer blikket på. :xStefan N sagde:
Men vi har også sådan en sprække mellem trappe og væg. Dog ville den sidde på højre side på billedet i første indlæg og kun fra underetagens tag og opad.
Senest redigeret:
Tak for alle svar! Vi har desværre ikke fået nogen besked fra Myresjöhus endnu, men vi skal mødes med byggelederen i morgen kl. 8. Det bliver interessant at høre, hvad de har for en forklaring på dette. Jo mere vi tænker over det, desto mærkeligere bliver det.
Inden vi besluttede os for huset, var vi og kiggede på et lignende hus, og de havde IKKE en sådan trappløsning.
Hvis billedet ser mærkeligt ud, kan det have at gøre med, at vi tog billedet gennem en vinduesrude.
Det er ikke en afbryder, der skal sidde under trappen, så trappen går ikke den forkerte vej.
Jeg vedhæfter endnu et billede, hvor man kan ane den øvre del af trappen (også dette billede taget gennem et vindue).
Inden vi besluttede os for huset, var vi og kiggede på et lignende hus, og de havde IKKE en sådan trappløsning.
Hvis billedet ser mærkeligt ud, kan det have at gøre med, at vi tog billedet gennem en vinduesrude.
Det er ikke en afbryder, der skal sidde under trappen, så trappen går ikke den forkerte vej.
Jeg vedhæfter endnu et billede, hvor man kan ane den øvre del af trappen (også dette billede taget gennem et vindue).
Tror jeg også. TS har fået en trappe, der hører hjemme i et andet hus.Immobil sagde:
(Spekulerer på, hvordan de fik den store trappe ind der...)


