Har et lille problem med min igangværende tilbygning. Skal kontakte min konstruktør for at se, hvordan han havde tænkt, men jeg vil se, om der er nogen her, der måske har en god idé.

Hvis I kigger på billederne, kan I se en lidt halvbesværlig detalje, hvor en indtrukken terrasse møder spær, det jeg ikke får til at hænge sammen er "hammarbandet" eller lejden. Skal være 38x145 (vil bruge 45x150) men er indtegnet som 38x85mm... lidt for spinkelt. Er det noget jeg overser (f.eks. tolker tegningen forkert). Med andre ord, hvordan skal man få plads til en 45x150..?
Bygningsplan der viser terrasse og tagunderstøttelse med dimensioner; detaljefokus på lejde og træstruktur i en tilbygning.

Detalje, hvor man ser lejden tydeligere.
Byggetegning der viser detalje af terrasse ved mødepunkt med tagstol, med fokus på "hammarband" dimensioner og lejden markeret.

Har konstruktøren sagt, at det skal være 45x150? Isf er nok ikke tegningen revideret?

Skal være 38x145 i henhold til teksten i tegningen. Men han har tegnet en "38x85" og forstår ikke, hvordan jeg skal få plads til en 38x145 eller i bedste fald 45x150. Jo, tegningerne har været klare i lang tid, har overset denne detalje.

Kan tilføje, at der er indtegnet 38x145 overalt undtagen på denne detaljeritning.

Ok, det bedste er nok at tjekke med konstruktøren :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.