vectrex sagde:
Er der nogen, der ved, hvor meget råspont, pap, strø og bærerlægter + rygningstegl bygger ovenpå dette? Højden fra ydersiden af jorden til tagryggen er nu på tegningen 2931,7mm. Jeg har således 68mm tilbage at bygge på. Det føles ikke som om det helt rækker, men hvor ekstremt præcis skal man være med taghøjden. Det er jo ikke en eksakt videnskab at bestemme middel jordniveau. Og hvem kommer til at kontrollere målingerne?
Har du lyst til at måle en gang, hvor meget det byggede i dit tilfælde over tagbjælkerne på rygbjælken? Det ville blive meget værdsat. :)

Jeg er ked af det, men en sådan måling er alt andet end triviel. Nockpannorna er skruet, så det er ikke let at måle på nogen enkel måde!

Jeg havde vist ikke noget bedre at tage mig til, så jeg redigerede et konstruktionseksempel fra Träguiden og ændrede taghældningen til 17 grader. Når jeg måler i dwg-filen, er råsponten 23mm, lægter/bærende lægter 25+25mm, tagstenene er sikkert en standardting, de har tegnet ind. Fra oversiden af tagbjælkerne til oversiden af rygpannen er der 217 mm!
Bygningsdiagram med tagkonstruktion, der viser materialelag og mål for taghældning på 17 grader, inklusive råspån, lægte og målinger til nockpanna.

J Jonas_80 sagde:
Takker, så går jeg med 2,80 indtil du siger noget andet. Er du mørkeræd du med? ;-)
Min bod er næsten 5 meter. Ingen kommer og måler.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.