Tømrerne, der byggede vores vaskerum, monterede fer og not træpanel med luftrum ovenpå gipsplade. Eventuelt sidder der krydsfiner under gipspladen (det gør der i badeværelset ved siden af, men jeg er usikker på, hvordan det blev i vaskerummet). Nu vil jeg sætte hylder op og undrer mig over, hvordan jeg bedst fastgør dem. Er det nok med træskruer i panelet? Eller skal jeg bruge skruer, der går ind i gips/(krydsfiner) også?

S
Panelet er nok kun sømmet fast med dykkersøm og holder ikke til så meget.

S sinuslinus sagde:
Panelet er nok kun sømmet med dykker og holder ikke til så meget.
Ja, præcis det er den. Derfor er jeg lidt skeptisk til at fastgøre kun i panelet. Men gipsen, svært at få i plug, når det er bag panel.. eller bærer det alligevel..?

S
Hvad er det for en hylde? Bliver den tung, måske svigter panelet uden støtte bagved.
Det bedste er at lave befæstelsen, hvor panelet har støtte bagved, og der skulle vægregler være at skrue.

S sinuslinus sagde:
Hvad er det for en hylde? Bliver den tung, kan panelet måske bøje uden støtte bagved. Det bedste er at lave fastgørelsen der, hvor panelet har støtte bagved, og der bør vægskinner være at skrue i.
18mm limtræplade med konsoller, vi skal have vaskepulver, rengøringsgrejer og sådanne ting der. Jo, det er ikke sømmet skjult, så skinnerne kan jo findes, tror det er sømmet på en tyndere lægte. Dog ønsker jeg desværre ikke at have hylden lige der, hvor skinnen sidder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.