Tømrerne, der byggede vores vaskerum, monterede fer og not træpanel med luftrum ovenpå gipsplade. Eventuelt sidder der krydsfiner under gipspladen (det gør der i badeværelset ved siden af, men jeg er usikker på, hvordan det blev i vaskerummet). Nu vil jeg sætte hylder op og undrer mig over, hvordan jeg bedst fastgør dem. Er det nok med træskruer i panelet? Eller skal jeg bruge skruer, der går ind i gips/(krydsfiner) også?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,020 indlæg
Hvad er det for en hylde? Bliver den tung, måske svigter panelet uden støtte bagved.
Det bedste er at lave befæstelsen, hvor panelet har støtte bagved, og der skulle vægregler være at skrue.
Det bedste er at lave befæstelsen, hvor panelet har støtte bagved, og der skulle vægregler være at skrue.
18mm limtræplade med konsoller, vi skal have vaskepulver, rengøringsgrejer og sådanne ting der. Jo, det er ikke sømmet skjult, så skinnerne kan jo findes, tror det er sømmet på en tyndere lægte. Dog ønsker jeg desværre ikke at have hylden lige der, hvor skinnen sidder.S sinuslinus sagde:
Klik her for at svare