Hej,

Skal sætte et draperi op i hallen, hvor konsollen skal skrues i loftet. Glad i hågen borede jeg mine huller og satte disse plugs i: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164641043

Men se, det gik ikke, pluggen surrer bare rundt. Jeg overvejer at bruge gipsekspander i stedet, men jeg er bekymret for, at loftgipspladerne er alt for tynde til, at det vil fungere med gipsekspander.

Glufsglufs sagde:
Prøv med [link] eller [link]
Det andet eksempel er vel en traditionel gipsekspander. Virker den virkelig direkte på tynde indvendige lofter?

Mollyn findes til enkelgips og dubbelgips. Jeg har hængt store tunge ting med disse, så et gardin skal ikke være noget problem.

Som sagt metallexpander af mollytype er det, der holder bedst. Den fordeler jo belastningen på en flade på bagsiden af loftpladen.
Almindelige nylonplugs skaber bare en lille bold bagved og fordeler således belastningen på en endnu mindre flade.
En drivplug sættes jo som en gevindskrue i gipsen og belaster således kun den flade, som gevindene ligger an imod.
Pladen kan ikke blive stærkere end den er, og den bedste fastgørelse er metallexpanderen. (eller fastgør til reglarne ovenfor...)

Metallexpander findes hos visse leverandører også til loftgips, dvs. tyndere end enkelgips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.