Hej!

Jeg har tænkt mig at bruge stålregler, når jeg opsætter et antal nye indervægge. Bør man sætte træregler i døråbninger for at fastgøre dørkarme i? Eller går det fint at fastgøre dørkarmene i stålreglerne? Jeg er bange for, at det bliver ustabile fastgørelser.

Mvh
Martin
 
Jeg har for mig, at jeg har læst noget på danogips/gyproc eller norgips side om hvordan man gør.

Vi fastgjorde 45/70-træ i stålreglen, som karmen skal skrues i. Håber det virker den dag, vi sætter en karm i hullet.
 
Jeg satte træreglar, der blev fastgjort i gulv og loftsskinne. Har fungeret uden problemer at fastgøre karmene i.
 
C
Pihlen sagde:
Eller går det bra att fästa dörrkarmarna i stålreglarna? Är rädd för att det blir instabile fastgørelser.
Nej, det skal være særlige såkaldte karmregler (i betydeligt tykkere plade) hvis det skal blive tilstrækkeligt stabilt.

/C
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.