bwayne46
Hej, har et gammelt hegn som begynder at falde fra hinanden, og jeg havde tænkt mig at tage til brætgården for at købe lidt nyt tømmer, male og fastgøre det. Har I nogle hjælpsomme idéer til, hvordan man bedst fastgør brædderne til denne type hegstolpe? De har tidligere været fastgjort med, hvad jeg formoder er træskruer (torx), som har været lidt for lange, så den har stukket ud på bagsiden. Kortere lignende træskruer måske? Er taknemmelig for hjælp. Gammelt hegn med metalstolpe og brædder, fastgjort med skruer. Nogle skruer stikker ud. Græs i baggrunden.

En gammel træstolpe med metalbeslag i vinkel og en målebånd, der viser dimensioner på stolpen, på en græsbaggrund.

Senest redigeret af en moderator:

Bedste svar

Som svar på dit spørgsmål, ja, træskrue som er så lang, at den ikke stikker igennem på den anden side.

Her har man i øvrigt valgt en skrue med konisk hoved, det er ikke så pænt. Vælg en med flad/kugleformet hoved. Du vil sandsynligvis bruge panelbrædder, og disse er ofte 22mm tykke, så måske noget i stil med disse. https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...r/traskruv-350037/?gad_campaignid=19699579817

Senest redigeret af en moderator:
  • Synes
bwayne46 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.