Hej!

Nu skal jeg og min familie bygge hus, lige nu i stadiet med at bestemme, hvordan det skal se ud, og alt hvad der hører til.

Vi ønsker at have en balkon præcis samme type som den i linket nedenfor, men vores husproducent siger, at så skal vi have støtteben for at den skal være sikker. Lige nu har vi kun tegnet en fransk balkon, men ville hellere have en mindre balkon, som man kan gå ud på.

http://www.bjornssmide.se/BILDER/produkter/balkonger/768/IMG_2148.jpg

Er der nogen der har erfaring med dette eller et tip, vi er selvfølgelig klar til at vælge at husproducenten ikke leverer balkonen, men er der noget vi skal forberede inde i selve væggen for at sikre dette?

Det er jo ganske almindeligt med diverse påbygninger på fæstninger, både altaner og tårne. Men jeg troede, at det er sindssygt dyrt at bygge nyt.

Her er et eksempel på, hvordan INfästningen i en fæstning er lavet:

Et middelalderligt tårn med balkon på en fæstning, nattehimmel i baggrunden. Tekst nederst: "Vad håller du på med, hönshjärna?!".

Obs, teksten i billedet er ikke til dig :)

• En rund stenfæstningstårn med flere etager, del af et større fæstningskompleks, omgivet af græs og murbrokker under en blå himmel.
  • Synes
scim
  • Laddar…
Det må jo være nok med reglar ved altanens fastgørelser. Det burde ikke være noget problem for husbyggeren at ordne.

Tak for svar.

Vil tage dette op med hustillverkaren igen, så de kan forberede med forstærkning på to valgte steder.

Jeg har en meget større altan, gennemgående skrue med stor skive på indersiden bag vægpladen og siddet der siden 79.
Din husbygger VIL vel ikke.

Protte

Det burde også fungere. Mistænker at hustillverkaren ikke har mulighed eller lyst til at løse dette og så mene at det er for teknisk avanceret og kostbart for at vi skal få det som vil have det.

Skal bede dem i alle fald tegne den type altan på byggetilladelsestegningen så findes den med der så får jeg løse det længere frem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.