Jeg skal opsætte en indervæg i min garage. Nu undrer jeg over, hvad der er bedst at fastgøre syllen med i betonpladen? (isoleret plade) Behøver man have en eller anden form for plast under syllen, når den ligger direkte på betonen?

Skrue + plugg er nok. Læg en strimmel tjærepap under syllen, så bliver det rigtig godt.

Behøver man tjærepap når det er en indervæg?
Sømmes sømpluggen ned, eller skrues den ned? Det ser ud som gevind på den.

Forbor efter plug størrelse -- så slå til med hamren....klart;)
Brug tjærepap alligevel fugt vandrer....
Mvh

Mikael_L
Du kan nok bruge aldersbestandig plastfilm lige så godt som tagpap, underlagspap, syllpap eller skumplast-syllisolering. (Der findes som sagt mange alternativer)
Måske tagpap eller skumplastremsa giver lidt mere beskyttelse mod frit flydende vand på gulvet, da syllen kommer en eller nogle mm højere op fra gulvet.

Men en form for fugtisolering anbefales stærkt, medmindre væggen kun er en rent midlertidig ting, der skal væk inden for et år, eller så.

Fugtisolering af en slags, absolut. Syllpapp eller tjærepap. Jeg tror ikke på plastfilm, den er for tynd.
Sømplug slår man i og skruer, når man fjerner den, derfor gevindene.

Hvis der er gulvvarme, er det ikke så sjovt at bore i pladen. Jeg har brugt sætlim + tagpap + sætlim + syld.

• Synes
Mikael Palm
  • Laddar…
Kan man ikke bruge aldersbestandig plastfilm i stedet for syllpapp ?

Mikael_L
Dzollero sagde:
Stål eller træ syll?

Vi fæster alle syllar med expanderbultar, eller gennemsticksbolt som det også kaldes:
Ydervæg - expanderbolt. JA.
Indervæg - expanderbolt, nja. Jeg jager ikke myg med haglgevær heller ... :)
Men klart går det ...

tupas sagde:
Kan man ikke bruge alderbestandig plastfilm i stedet for syllpapp?
Man kan, men som nogen nævnte, er der stor risiko for at den perforeres, men hvis man har en masse folie tilovers, og langt til syllpapbutikken, kan man vel folde den et antal gange...

Mikael_L sagde:
Ydervæg - ekspansionsbolt. JA.
Indervæg - ekspansionsbolt, nja. Jeg jager heller ikke myg med haglgevær ... :)
Men selvfølgelig kan det gøres ...
Skal det sidde så skal det :D

Sømpløk & aldersbestandig plast !!!!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.