Har bygget en enkel ram/udegym i haven til at lave enklere øvelser i. På kortsiderne sidder der en chin-up bar hver, som består af et galvaniseret stålrør. Tanken var, at stangen skulle sidde fast uden at rotere, takket være friktionen mellem stålrør og træ.

Det fungerer godt på den ene side, men på den anden (på grund af at jeg ikke borede hullerne til røret lige og var nødt til at udvide hullet for at få røret igennem) sidder røret ikke helt fast og roterer, når man træner.

Nogen der har en god idé til, hvordan man kan fikserer røret, så det ikke roterer? En tanke jeg har er at bore et hul gennem stolpen og røret og fikserer med en skrue. Men det er ikke rigtig pænt.

Jeg har tænkt mig at afskære rørene, så de ikke stikker ud "udenfor" rammen. Derfor er en anden tanke på en eller anden måde at gevinde rørene på indersiden og fastgøre med en skrue eller lignende på ydersiden? Kan det lade sig gøre?

Røret er af dimensionen 25, dvs indvendigt mål ca 30 mm.

• Ude i haven står en træramme med galvaniseret stålrør som en chins-stang, omgivet af grønne træer og blå himmel.
Dvillan
Hej!
Gott med et udendørs fitnesscenter :)
Jeg ville have gjort som du allerede er inde på, bore hul i stolpe og rør og fastgøre med bolt i samme dimension som øvrige. Et alt. er at bore hul i halve stolpen og skrue i bagfra, mellem bjælke og skråstøtte, for at få en skjult bolt som ikke ses forfra.

Kap røret i niveau med stolpens yderside. Fjern derefter røret midlertidigt og bor et hul, omkring 6-7mm i diameter, ca. 10mm inde på røret. Sæt røret tilbage. Skru en passende stor skrue skråt indefra røret ud gennem hullet og ind i stolpen. Det vil kun være synligt, hvis man kigger ind i røret.

Ellers, bor lige igennem stolpe og rør som du overvejede og isæt en vognbolt. Det ligner bare en metalknop, når den er på plads. Eller bor bare halvvejs gennem stolpen og hele vejen gennem røret og slå et 4" søm i. Det ses jo heller ikke særlig meget.

En lille plade på den ene side med en rørstub i midten, som passerer rørets indre diameter. Bor igennem begge dele og skru sammen eller svejs. Skub ind, skru pladen fast.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.