Hej,
Er i gang med at rive nogle kældervægge for at få et større rum. Har haft en konstruktør på besøg, der har tjekket bæreevnen og fået dimensioner.
Da det kun var "delvist bærende" for bjælkelaget for soveværelset ovenover, var det nok med en stolpe i hver ende af trappehullet.
Til spørgsmålet, hvordan fastgør jeg bedst søjlerne i loftet og gulvet? På gulvet ligger klinker.
Søjlerne er limtræ 90x90.
Se vedhæftede billede, bjælken der skal aflaste ses langs med trappehullet, væggen til højre vil blive revet.
Tak på forhånd!