Skal sætte hylder op i kælderen, det er en såndär klassisk med 2 skinner og så klikker man i konsoller.
Tænkte gøre det enkelt og billigt da jeg har meget træskrue.
Burde det ikke fungere hvis man tager 2 stk 28x70 reglar stiller med på betonen og derefter fastgør dem i gipsen med 2-3 skruer hver for at holde dem på plads.
Reglarne vil jo stå på gulvet, så det burde tage det meste af kraften?
Tænkte gøre det enkelt og billigt da jeg har meget træskrue.
Burde det ikke fungere hvis man tager 2 stk 28x70 reglar stiller med på betonen og derefter fastgør dem i gipsen med 2-3 skruer hver for at holde dem på plads.
Reglarne vil jo stå på gulvet, så det burde tage det meste af kraften?
Senest redigeret:
Det bliver trækkræft udad i toppen. Så nej, betonen tager ikke det meste af kræften.
Men med lim og pløk så burde det holde alligevel. Med den rette pløk behøver du ingen bræt overhovedet.
Eller sæt to brædder horisontalt mellem væg og skinnerne der hvor skruehullerne er, bliver maksimalt stærkt.
Men med lim og pløk så burde det holde alligevel. Med den rette pløk behøver du ingen bræt overhovedet.
Eller sæt to brædder horisontalt mellem væg og skinnerne der hvor skruehullerne er, bliver maksimalt stærkt.
Har købt molly på wurth og tang og alting og opdagede i dag ved et tilfælde, at der sidder plyfa bagved, ser ud til at være 13 mm.
Bliver det holdbart med 5 mm træskrue eller bør man bruge 6 mm? Der går 6 skruer per vægskinne.
Vinder man noget ved at forborre, eller er det bare at skrue det i gipsen?
Eller bør man bruge en eller anden skivplugg til dobbeltplade, molly eller andet?
Bliver det holdbart med 5 mm træskrue eller bør man bruge 6 mm? Der går 6 skruer per vægskinne.
Vinder man noget ved at forborre, eller er det bare at skrue det i gipsen?
Eller bør man bruge en eller anden skivplugg til dobbeltplade, molly eller andet?
Bare at skrue direkte, hvis du har krydsfiner bag gipsen.
Jeg har for mig, at det er 5 mm skrue, der plejer at blive brugt. Skruehovederne på 6 mm plejer at være for store i forsænkningerne i skinnerne.
Det er et stykke tid siden jeg monterede elfa.
Jeg har for mig, at det er 5 mm skrue, der plejer at blive brugt. Skruehovederne på 6 mm plejer at være for store i forsænkningerne i skinnerne.
Det er et stykke tid siden jeg monterede elfa.
Klik her for at svare