3,394 læst ·
8 svar
3k læst
8 svar
Fastgøre rem i grund, remtætning forårsager svigt
Jeg er i gang med en mindre udbygning af huset og har derfor muret en grund uden for den eksisterende væg. Nu har jeg lige lagt syltætning (Paroc, "skumplast") på fundamentet (som består af murblokke) og derefter syllen på.
På trælasten fik jeg rådet at købe 8x90 ekspansionsspyd til fastgørelsen. Jeg borede derfor med 8mm bor direkte gennem syllen og ned i den øverste murblok. Gennem syllen stødte det på ret godt, når jeg spikrede, men i murblokken synes jeg ikke, at ekspansionsfunktionen fungerer specielt godt. Jeg har spikret med 60cm mellemrum, men syllen svajer og sidder ikke specielt fast i vertikal retning. Den vil naturligvis ligge stille, når resten af væggen er på plads, men lige det svaj generer mig.
Nu hvor jeg er begyndt at lægge gulvreglarne ud, som forbindes til husets eksisterende syll, er det svært at udligne disse, fordi jeg ikke rigtig ved "hvor jeg har den nye syll". Tips og idéer til, hvordan jeg skal gå videre, modtages taknemmeligt!
På trælasten fik jeg rådet at købe 8x90 ekspansionsspyd til fastgørelsen. Jeg borede derfor med 8mm bor direkte gennem syllen og ned i den øverste murblok. Gennem syllen stødte det på ret godt, når jeg spikrede, men i murblokken synes jeg ikke, at ekspansionsfunktionen fungerer specielt godt. Jeg har spikret med 60cm mellemrum, men syllen svajer og sidder ikke specielt fast i vertikal retning. Den vil naturligvis ligge stille, når resten af væggen er på plads, men lige det svaj generer mig.
Nu hvor jeg er begyndt at lægge gulvreglarne ud, som forbindes til husets eksisterende syll, er det svært at udligne disse, fordi jeg ikke rigtig ved "hvor jeg har den nye syll". Tips og idéer til, hvordan jeg skal gå videre, modtages taknemmeligt!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Søm med klippsøm skråt ned igennem, ingen forborring
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
4" går udmærket men gerne 5" hvis du finder det.
Slå dem lidt skævt så bider det bedre og modstår løftekrafter en smule mere.
Slå dem lidt skævt så bider det bedre og modstår løftekrafter en smule mere.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Det er klart, man kan jo ikke vide alt om alt, desværre
Jeg brugte gängstång, som blev skåret i passende længder og derefter forankret med cementmørtel eller alternativt metalisk plastic padding i lecablokkene, derefter blev bunden skruet fast med møtrik.
Medlem
· Stockholm
· 4 647 indlæg
Slå sømmet i på et senere tidspunkt, når der er lidt vægt på rammen, så det ikke fjeder og rasler rundt. Så sidder det fast!
Klik her for at svare