Jeg har en 6 mm panelskiva ("mifa panel") som skal fastgøres på spånplade. Jeg går ud fra, at jeg skal lime panelet, men hvilket lim skal jeg bruge?

"Trælim" er vel det korte enkle svar, men er det tilstrækkeligt med "almindeligt" trælim, der lægges i strenge?

Eller skal man tage type vævlim og rulle på?

8-) Satse på PL 400. ;)

Udvikl gerne, hvad er det? :-?

PL400 er et såkaldt konstruktionslim, findes til køb på tube som latex og silicon findes på, dvs. sættes i sprøjten. Kan bruges til at lime alt muligt, f.eks. tagsten, cementplader på asfalt, træpanel på spånplade ....

Pædagogisk billede:

350513_X_2004-06-29_165522.jpg

:) :-X

Tak, tak!

Hum, jeg har lettere ved at komme til Biltema... Hvad tror I om følgende kandidater, hvilken skal jeg vælge?

40 SEK:
Monteringslim (36-4817)

"Til limning (uden primer) af de fleste materialer såsom klinker, træpaneler, gipsplader, plast- og trælister samt stål- og pladedetaljer. Giver en elastisk limfuge. Limer også fugtige, ikke-porøse overflader. Høj modstandsdygtighed mod vand, rengøringsmidler og alkalier. Transparent. 310 ml, patron."

25 SEK:
Snedkerlim (36-4811)

"Vandbaseret snedkerlim til inden- og udendørs brug. Til limning af tærskler, dørkarme, lister og paneler af træ. Til limning af spånplader og PVC-plast på murværk af tegl og beton. Efter hærdning dannes en stærk, varig og fugttæt limfuge. Fuld styrke (+23 °C): efter 7 døgn. Temp.bestandighed efter hærdning: -15 til +60 °C. 300 ml."

Før hed det ret og slet =sättlim

Jeg havde valgt monteringslimmet for det tørrer sandsynligvis hurtigere. :)

Immobil sagde:
Jeg ville have valgt monteringslimmet, fordi det sandsynligvis tørrer hurtigere. :)
Rigtigt, jeg ville også have holdt mig fra vandopløseligt lim.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.